Sprzedaż sieci SUBWAY wzrosła w regionie o 7%

Newsy

Sprzedaż sieci SUBWAY wzrosła w regionie o 7%

23 sierpnia 2010

Sieć fast-foodów Subway w pierwszej połowie roku zwiększyła sprzedaż o siedem procent w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Głównie w Bułgarii i Rosji. Mniej więcej na tym samym poziomie co w zeszłym roku utrzymała się sprzedaż w Czechach i Polsce. Sieć odnotowała nieznaczny spadek na Węgrzech, co jest związane z dalszym spadkiem jej gospodarki. W tym roku SUBWAY otworzył w regionie 51 nowych restauracji.

– Najbardziej udało nam się w naszych restauracjach w Bułgarii i Rosji. W Bułgarii sprzedaż wzrosła rok do roku nawet o połowę. W Rosji o 15%. W Polsce sprzedaż utrzymała się na poziomie z ubiegłego roku, jednak w drugiej połowie roku możemy spodziewać się wzrostu sprzedaży – powiedział dyrektor ds. rozwoju sieci SUBWAY Europy Środkowej i Wschodniej, Martin Princ.

Łączna liczba sprzedanych sandwiczy SUBWAY w regionie również wzrosła o nawet 12%. – Wzrost ten spowodowany był przede wszystkim dzięki Bułgarii, gdzie liczba sprzedanych sandwiczy wzrosła o 71%. W 50 lokalizacjach w Rosji sprzedano o 15% więcej sandwiczy. W Polsce, liczba sandwiczy sprzedawanych nieznacznie spadła, choć w drugiej połowie roku znów należy się spodziewać wzrostu sprzedawanych jednostek – dodał Martin Princ.

W pierwszej połowie roku sieć SUBWAY otworzyła pierwszą w regionie restaurację przy stacji benzynowej, w polskich Pyrzowicach niedaleko Katowic. Ogółem SUBWAY to ok. 33 tys. restauracji w 91 krajach na całym świecie. W ubiegłym roku sieć SUBWAY w całej Europie Środkowej i Wschodniej otworzyła 53 nowe restauracje. W tym roku przewiduje otwarcie około 35 nowych restauracji w regionie. W pierwszej połowie roku SUBWAY już otworzył 51 nowych sklepów. W ciągu najbliższych pięciu lat chce się stać największą siecią fast-foodową w każdym kraju w Europie Środkowej i Wschodniej. Wszystkie restauracje sieci SUBWAY działają na zasadzie franchisingu.