W ramach ostatniego cyklu Szef dla Szefów sieć hurtowni Makro Polska zorganizowała sześć wydarzeń, w których udział wzięło 500 przedstawicieli rynku gastronomicznego z całej Polski. To spotkania branżowe umożliwiające m.in. budowanie sieci kontaktów, nawiązanie dialogu z ekspertami, poszerzanie wiedzy na temat trendów oraz zdobycie nowych umiejętności kulinarnych.
W pierwszym półroczu 2018 roku Makro Polska gościło z programem Szef dla Szefów w sześciu polskich miastach: Solcu Kujawskim, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie i Sosnowcu. W wydarzeniach łącznie udział wzięło 500 przedstawicieli regionalnych rynków gastronomicznych – właściciele i menedżerowie lokali, szefowie kuchni, kucharze oraz kelnerzy. Dzięki warsztatom i pokazom kulinarnym, prezentacjom, prelekcjom i szkoleniom mieli oni okazję rozwijać swoją wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności potrzebne do codziennego prowadzenia biznesu gastronomicznego.
W Szczecinie pokaz gotowania na żywo poprowadził Jarek Walczyk, prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Warsztaty kulinarne we Wrocławiu poprowadził Tobiasz Herman, szef studia kulinarnego Browar Mieszczański, a w Sosnowcu – Paweł Serafin, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. W Solcu Kujawskim na uczestników spotkania czekało szkolenie z food-costu, a w Krakowie i Poznaniu – warsztaty poświęcone winom. Wybranym wydarzeniom towarzyszyły również szkolenia dla kelnerów z zaproszonych lokali.
Spotkania były pełne inspiracji produktowych dzięki prestiżowym partnerom – producentom zróżnicowanego asortymentu. Przedstawiciele zaproszonych do współpracy partnerów prowadzili wykłady i prelekcje prezentujące m.in. pochodzenie i proces powstania produktów. Produkty te stanowiły także element poczęstunku oraz były wykorzystywane podczas pokazów i warsztatów kulinarnych, dzięki czemu goście mogli poznać ich różne zastosowania i metody obróbki.
Partnerem wszystkich spotkań branżowych było Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, które opracowało system certyfikacji wołowiny QMP (Quality Meat Program). Partnerami poszczególnych wydarzeń były firmy: Zakłady Tłuszczowe „Kruszwica” – przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych, Viviers Le Petit Pêcheur – producent owoców morza najwyżej jakości, Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek należąca do grona największych i najnowocześniejszych zakładów mleczarskich w Polsce, Green Factory – producent m.in. świeżych, umytych i pociętych warzyw pod marką Fit & Easy, Ogrodnictwo Lawenda – pierwszy w Polsce producent kwiatów jadalnych oraz Unilever Food Solutions – producent produktów spożywczych dla gastronomii.
Jesienią br. rozpocznie się kolejna edycja spotkań z cyklu Szef dla Szefów. Do tej pory w ramach programu sieć hurtowni MAKRO Polska zorganizowała 26 wydarzeń w 13 miastach, w których udział wzięło ponad 2700 uczestników.