Sphinx Restauracje, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, kolejny rok z rzędu okazały się najsilniejszą i najczęściej wybieraną polską marką gastronomiczną – wynika z rankingu Marki Polskie wydawanego przez Rzeczpospolitą. Jednocześnie Sphinx zajął trzecie miejsce w rankingu mocy marek w kategorii „Usługi i działalność deweloperska”, co oznacza skok do góry aż o trzy pozycje w stosunku do ubiegłego roku.
W ogólnopolskim rankingu klasyfikującym 100 najsilniejszych polskich brandów ze wszystkich branż, Sphinx zajął 42 lokatę, wyprzedzając nie tylko konkurentów z branży gastronomicznej, ale i takie znane marki jak Poczta Polska, Wawel, Tyskie czy Play. Jednocześnie marka zarządzana przez Sfinks Polska zajęła najwyższe lokaty spośród innych marek gastronomicznych w subrankingach konsumenckich – „Najczęściej wybierana marka” oraz „Priorytet w świadomości”. To ostatnie zestawienie obrazuje sytuację, gdy marka jest pamiętana przez konsumenta jako pierwsza w danej kategorii produktów. Ponadto w rankingu „Marki Polskie” zbadano także wartość marek, a Sphinx został wyceniony na 40 mln zł.
– Wyniki tegorocznej klasyfikacji świadczą o tym, że Sphinx to marka, która jest liderem nie tylko na rynku restauracyjnym, ale też z sukcesem konkuruje z wieloma znanymi brandami z innych branż. Szczególnie dużą radością napawają nas wyniki rankingów, w których to konsumenci wskazują swoje preferencje. Zostać wyłonionym spośród tysięcy rodzimych marek obecnych na polskim rynku to duży sukces i pozytywna motywacja do dalszej pracy – komentuje Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.