Sofitel Warsaw Victoria od blisko czterech dekad jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych hoteli w naszej stolicy. Wyjątkowa lokalizacja przyciąga podróżnych z całego świata, mogących tu dotknąć żywej historii miasta. To jedno z najbardziej luksusowych i prestiżowych miejsc na mapie Warszawy nie przestaje fascynować, szczególnie teraz, kiedy zakończył się pierwszy etap modernizacji.
Modernizacja pięciogwiazdkowego hotelu Sofitel Warsaw Victoria została podzielona na dwa etapy. W pierwszym odnowione zostały powierzchnie ogólnodostępne, w tym dwie restauracje, bar, lobby i business center. Twórcą koncepcji nowych wnętrz jest wybitny francuski architekt Didier Gomez. Designer pracował dla największych międzynarodowych marek, takich jak Louis Vuitton, Kenzo czy Celine. To nie pierwszy hotel Sofitel, który wyszedł spod ręki mistrza. Gomez pracował już dla hoteli Sofitel w Paryżu i Maroko.
– Inspiracją dla stworzenia mojego projektu był sam budynek, który cechuje prosta, ale wciąż nowoczesna i oryginalna architektura. Moim celem było połączenie geometrycznych kształtów z luksusowymi wzorami, które dodały hotelowi francuskiej elegancji i odmienności na tle innych obiektów w Warszawie. Wykorzystałem paletę kolorów w naturalnych odcieniach beżu i brązu, z energetyzującymi i rozświetlającymi akcentami pomarańczy oraz odrobiną czerni co podkreśla nowoczesność wnętrz, a jednocześnie dodaje przytulności i pozwala uniknąć wrażenia pompatyczności – dodaje Didier Gomez.
Na gości czekają nowe hotelowe restauracje, które nie tylko zmieniły swój wystrój, ale i charakter. Dawne restauracje Canaletto i Hetmańska zostały połączone w jedną nową, pod nazwą – Kitchen Gallery. Dominującym kolorem wystroju tego miejsca jest biel, połączona z kontrastującą czernią, naturalnym kolorem drewna i energetycznymi akcentami żółci. Emanuje przyjazną, wręcz domową atmosferą, m.in. dzięki uwzględnieniu w projekcie regałów z książkami czy wygodnych kanap sprzyjających rozmowom – biznesowym oraz tym mniej formalnym.
Metamorfozę drugiej restauracji odzwierciedla jej nowa nazwa – Le Victoria Brasserie Moderne. W tym wnętrzu dominują odcienie kremu i perły, w towarzystwie szarości, brązów i oranży. Na ścianach umieszczono lustra przypominające okna, które dają wrażenie dodatkowej przestrzeni. Goście mogą rozkoszować się smakiem potraw w stylu typowej francuskiej brasserie. W karcie dominować będą potrawy przygotowane ze składników sezonowych, zmieniające się w zależności od pory roku oraz flagowe dania kuchni francuskiej. Nowatorskim i unikatowym konceptem w tej restauracji jest otwarta kuchnia, gdzie każdy gość czekając na realizację zamówienia, może swobodnie przyglądać się pracy kucharza.
Victoria Lounge to modny koktajl bar, idealny zarówno na spotkanie biznesowe jak i w gronie znajomych. Gra ciepłych barw i ciekawych geometrycznych form zachwyci gości. Od środy do piątku w godzinach wieczornych można tu posłuchać dźwięków chill out, nu-soul i jazz miksowanych przez znakomite DJ-ki. Victoria Lounge oferuje bogaty wybór alkoholi, w tym unikalne autorskie koktajle, degustacje win i wódek, a także wyśmienite kanapki, sałatki i przekąski. To idealne miejsce dla osób poszukujących fantastycznej atmosfery i chwil pełnego relaksu.
Odnowione lobby zmieniło się nie do poznania. Obecnie dominują tutaj kolory pomarańczy z połączeniu z intensywnym brązem. Wszystkie meble zostały wymienione na nowe, które cechują się niepowtarzalnymi, geometrycznym kształtami, a także maksymalną wygodą. Lobby to teraz miejsce pełne pozytywnej energii, sprzyjające kontaktom międzyludzkim i zachęcające do spędzania w nim więcej czasu podczas różnych spotkań.
To nie koniec zmian w hotelu Sofitel Warsaw Victoria. W przyszłym roku planowana jest modernizacja sal konferencyjnych, fasady oraz podjazdu. Renowacje zakończą się latem 2014 roku, a ich koszt wyniesie w sumie 8 mln euro.