Smaki Podlasia – zgłoszenia do 9 lutego

Wydarzenia

Smaki Podlasia – zgłoszenia do 9 lutego

07 stycznia 2020

Produkty lokalne, świeże i specjalnie dobrane na to wydarzenie będą stanowić główny składniki dań. W konkursie weźmie udział 9 ekip dwuosobowych które będą przygotowywały 6 talerzy dania głównego w ciągu 90 minut.
Imprezę poprowadzi zwycięzca 5. edycji Top Chef Polska Tomasz Purol, a w jury znani i mniej znani szefowie kuchni z całej Polski.

Odprawa uczestników odbędzie się 6 marca w hotelu Pięć Dębów. Obecność zakwalifikowany ekip obowiązkowa.

Zgłoszenia należy przesyłać na adres smaki.podlasia16030@gmail.com do dnia 09 lutego.

Kontakt z organizatorem: smaki.podlasia16030@gmail.com lub 503096068.

djmedia:206
 
 

REGULAMIN KONKURSU KULINARNEGO

                                                                                                                                                                            

  1. SPRAWY OGÓLNE
  2. Organizatorem I edycji Konkursu Kulinarnego „Smaki Podlasia“ (dalej zwanego “Konkursem”) jest szef kuchni Artur Lenczewski.
  3. Celem głównym Konkursu jest budowanie świadomości społeczności lokalnej dotyczącej produktu lokalnego oraz promocji polskiej wsi w kraju oraz wsparcie terenów wiejskich i producentów lokalnych poprzez zakup i wykorzystanie produktów lokalnych. Realizowanie Konkursu przyczynia się do promocji regionu Podlasia, wykorzystując potencjał dziedzictwa kulinarnego regionu oraz kultywowanie tradycji kulinarnych wśród społeczności lokalnej i ogółu społeczeństwa, odkrywanie, poznawanie i prezentowanie kulinarnych tradycji Podlasia.
  4. Podstawą prac w Konkursie są produkty i surowce tradycyjne i lokalne, które przyczynią się do identyfikacji i wpisania dań i receptur na listę produktów tradycyjnych.
  5. Uczestnicy Konkursu powinni wykazać się znajomością w przygotowaniu dań kulinarnych w autorskiej aranżacji zgodnie z obowiązującymi światowymi trendami.
  6. Konkurs ma zasięg ogólnopolski.
  7. Konkurs ma charakter imprezy otwartej.
  8. Konkurs odbędzie się w dniu 07 marzec 2020 roku w hotelu Pięć Dębów – Supraśl ul. Rymarka 7.
  9. Odprawa z Jury i uczestnikami odbędzie się w dniu 06 marzec 2020 roku w hotelu Pięć Dębów o godz.19:00.
  10. Nad prawidłowością przebiegu Konkursu czuwać będzie Jury w składzie:
  • Koordynator Konkursu
  • Przewodniczący Jury
  • V-c przewodniczący Jury
  • Sekretarz Jury
  • Profesjonalne Jury Degustacyjne
  • Jury techniczne
  • Komisja złożona ze smakoszy VIP (opcjonalnie)
  1. ZASADY UCZESTNICTWA
  2. Konkurs skierowany jest do osób fizycznych – kucharzy profesjonalnych.
  3. W Konkursie bierze udział do 9 dwuosobowych zespołów kucharskich (szef + kucharz pomocniczy) wyłonionych w drodze eliminacji z nadesłanych zgłoszeń.
  4. W Konkursie biorą udział wyłącznie profesjonaliści, tj. pełnoletni kucharze (bez względu na wiek i zajmowane stanowisko) pracujący zawodowo bądź mający przerwę w pracy zawodowej nie dłuższą niż jeden rok.
  5. Uczestnikami Konkursie mogą być osoby narodowości polskiej, jak również obcokrajowcy pracujący w polskich restauracjach.

Dopuszcza się uczestniczenie w Konkursie dwuosobowych ekip kucharskich spoza granic Polski.

  1. Na czas trwania Konkursu Jury i uczestników obowiązuje galowy strój kucharski (bluza kucharska, czarne spodnie, zapaska, czapka kucharska, pełne buty lub buty robocze).
  2. W trakcie uroczystości zakończenia Konkursu oraz wręczenia nagród Jury i wszyscy uczestnicy Konkursu zobowiązani są do wystąpienia w galowym stroju kucharskim.
  3. Członkowie ekipy startującej w Konkursie nie muszą reprezentować jednego zakładu pracy.
  4. Zgłoszenia do Konkursu należy przesyłać obowiązkowo na konkursowych drukach zgłoszeniowych. Druk zgłoszeniowy dostępny jest na branżowych stronach internetowych.
  5. Wszystkie zgłoszenia konkursowe należy przesyłać drogą elektroniczną do dnia 09 luty 2020 roku na adres: smaki.podlasia16030@gmail.com
  6. W sprawach merytorycznych i technicznych prosimy o kontakt z Artur Lenczewski na adres: artur.lenczewski1977@gmail.com/ lub telefonicznie 503096068.
  7. Lista uczestników zakwalifikowanych do udziału w Finale Konkursu podana zostanie do publicznej wiadomości do dnia 16 luty 2020 roku.
  8. Zakwalifikowane ekipy kucharskie zobowiązane są do potwierdzenia swojego udziału w Konkursie do dnia 23 luty 2020 roku. (drogą elektroniczną na adres: smaki.podlasia16030@gmail.com).

Brak potwierdzenia uczestnictwa w Konkursie w wyznaczonym czasie, skutkować będzie dyskwalifikacją i zastąpienie ekipy ekipą rezerwową.

 

III. ZASADY KONKURSU

  1. Konkurs składa się z dwóch etapów:
  • I etap – kwalifikacje (przygotowanie i nadesłanie zgłoszenia zgodnie z wymogami organizatorów)
  • II etap – konkurs kulinarny w formule Black box
  1. O zakwalifikowaniu drużyny do Konkursu decyduje Kapituła Konkursu.
  2. Przedmiotem Konkursu jest danie główne.
  3. Każda ze startujących ekip przygotowuje 6 porcji dania głównego.
  4. Każdy uczestnik Konkursu lub jego zakład pracy pokrywa koszty przejazdu.
  5. Organizator Konkursu zapewnia:
  • Piec konwekcyjno-parowy – 1 szt./na stanowisko
  • Kuchenkę indukcyjną jednopłytową  – 2 szt./na stanowisko             
  • Stół roboczy 1800X600 – 2 szt./na stanowisko  
  • Stół roboczy ze zlewem jednokomorowym./na stanowisko
  • Pakowarka próżniowa – 1 szt./na 3 stanowiska (worki uczestnicy zabezpieczają we własnym zakresie)
  • Dodatkowe gniazda prądu – 3 szt./na stanowisko
  • Stół prezentacyjny – wspólny dla wszystkich ekip

         Niezbędny sprzęt potrzebny do przygotowania dań konkursowych, garnki i patelnie (przystosowane do kuchenek indukcyjnych), GN-y, porcelanę do prezentacji potraw, drobny sprzęt kuchenny, itp. każda z ekip zabezpiecza we własnym zakresie (przywozi ze sobą).

  1. Organizator Konkursu zapewnia w formie:
  • Black box – wszystkie składniki niezbędne do przyrządzenia dania konkursowego
  • Bufet – świeże zioła, tłuszcze, cebula, czosnek, przyprawy
  1. Ekipy kucharskie będą wpuszczane na stanowiska według wylosowanej kolejności.
  2. Każda ze startujących ekip kucharskich dysponuje dodatkowym czasem 15 minut (przed startem) na przygotowanie stanowiska konkursowego (Mise en place).
  3. Czas pracy każdej ze startujących ekip kucharskich wynosi 90 minut – jest to czas liczony od chwili startu, do momentu opuszczenie stanowiska konkursowego (w tym czasie należy przygotować i wyekspediować dania konkursowe, sprzątnąć i opuścić stanowisko).
  4. Zabrania się:
  • Stosowania sztucznych dekoracji.
  • Stosowania niejadalnych produktów wchodzących w składników dań konkursowych.
  • Przygotowanych wcześniej dekoracji i dodatków (Wszelkie elementy dekoracyjne powinny być wykonane podczas konkursu w regulaminowym czasie konkursowym).
  • Stosowania gotowych sosów (fond, majonez i ketchup – dopuszczalne, jako podstawa).
  • Stosowania gotowych farszów.
  • Stosowania wcześniej uformowanego lub wyporcjowanego mięsa.
  • Stosowanie produktów wcześniej uformowanych lub wyporcjowanych.
  • Stosowanie produktów wcześniej zażelowanych lub panierowanych.
  • Stosowania wcześniej rozdrobnionych produktów (Wyjątek stanowią produkty kupne, w oryginalnym opakowaniu).
  • Stosowania wcześniej zamarynowanych produktów (Wyjątek stanowią produkty kupne, w oryginalnym opakowaniu).
  • Stosowanie produktów poddanych wcześniejszej obróbce cieplnej (Wyjątek stanowią produkty wędzone dopuszczone do handlu ogólnego).

 

  1. WARUNKI ORGANIZACYJNE
  2. Ilość ekip startujących jest ściśle określona (zgodnie z pkt.II.2).
  3. Na odprawie:
    1. Sędziów przed Konkursem – Przewodniczący Jury omawia kryteria ocen oraz wszystkie kwestie regulaminowe i organizacyjne. Na odprawie muszą być obecni wszyscy sędziowie.
    2. Odprawa dla zawodników przed Konkursem – Przewodniczący Jury omawia kryteria ocen dań, przedstawia, skład sędziowski, omawia kwestie techniczne i warunki organizacyjne.
    3. Obrady sędziowskie po Konkursie – Przewodniczący Jury zbierze informacje zwrotne na temat przygotowanych dań od wszystkich członków Jury Konkursu.
    4. Odprawa pokonkursowa dla zawodników (przed ogłoszeniem wyników Konkursu) – Przewodniczący Jury lub osoba przez niego wskazana przekazuje zawodnikom informacje zwrotne na temat ich pracy i przygotowanych dań.
  4. Wszyscy sędziowie musza być obecni przez cały czas rozgrywania Konkursu na swoim stanowisku pracy, by móc ocenić wszystkie przygotowane dania w momencie ich serwisu.
  5. Decyzje Kapituły Konkursu i składu sędziowskiego są ostateczne i niepodważalne.
  6. Każdy z kucharzy powinien mieć prawidłowe ubranie kucharskie (zgodnie z pkt.II.6).
  7. Organizator zapewnia wyżywienie oraz nocleg wyłącznie dla dwóch uczestników Konkursu w dniach 06/07/08 marzec 2020 roku.
  8. Organizator zapewnia wyżywienie oraz nocleg jury oceniającemu Konkurs w dniach 06/07/08 marzec 2020 roku.
  9. Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone publicznie w dniu Konkursu.
  10. Ekipy zajmujące pierwsze 3 miejsca zostaną obdarowane nagrodami rzeczowymi.
  11. Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości i zamieszczone w mediach.
  12. Każda praca wykonana przez uczestnika Konkursu winna być pracą autorską, przygotowaną specjalnie

           na dany konkurs i nie będzie powtórzeniem pracy z innych konkursów.

  1. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 lipca1997(Dz.U. z 2002 r. Nr 101, pozycja 926 z późn.zm.) oraz zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 1997 Nr 133, poz. 883 z późn. zm.), oraz

zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

           każdy z uczestników Konkursu z chwilą nadesłania zgłoszenia automatycznie wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych, oraz wykorzystywanie przez organizatorów Konkursu jego wizerunku na potrzeby Konkursu i w celach marketingowo-organizacyjnych w/w Konkursu.

  1. Każdy z uczestników Konkursu z chwilą nadesłania zgłoszenia automatycznie zrzeka się praw autorskich receptur i zdjęć dań (zgłoszonych do konkursu kulinarnego) na rzecz organizatorów Konkursu.
  2. Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do publikacji danych osobowych uczestników konkursu, nazw, przepisów oraz wykorzystywanie zdjęć wykonanych podczas konkursu w tym zdjęć, osób i potraw.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i lokalizacji Konkursu bez podania przyczyny.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu bez podania przyczyny.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie Konkursu. O wszelkich zmianach

           w regulaminie zostaną poinformowani uczestnicy Konkursu.

  1. Organizator zastrzega sobie prawo zdyskwalifikowania ekipy kucharskiej w przypadku, gdy:

           – Którykolwiek z jej członków będzie pod wpływem alkoholu i/lub środków odurzających

           – Którykolwiek z jej członków naruszy regulamin konkursu.

  1. Organizator zastrzega sobie prawo odwołania członka jury w przypadku, gdy:

         – Juror będzie pod wpływem alkoholu i/lub środków odurzających

         – Praca jurora będzie budziła wątpliwości, co do rzetelności oceny

  1. Organizator zastrzega sobie prawo (na wniosek Przewodniczącego Jury) ograniczenie lub zakaz używania przez jury urządzeń do komunikacji elektronicznej.

 

  1. SPOSÓB PUNKTACJI JURY
  2. Dania konkursowe są oceniane wyłącznie przez jury profesjonalistów, tj. takie, w którego skład wchodzą zawodowi kucharze, mający doświadczenie w ocenie dań konkursowych i cieszących się uznaniem środowiska gastronomicznego.
  3. Oceny degustacyjnej i technicznej dokonują dwa odrębne składy sędziowskie.
  4. Danie podlegające ocenie Profesjonalnego Jury Degustacyjne musi być w całości przygotowane podczas Konkursu, w czasie
  5. W celu usprawnienia prawidłowego przebiegu Konkursu Organizator wyznacza osobę będącą Koordynatorem Konkursu.
  6. Nad prawidłowością punktacji czuwają:

–  Koordynator Konkursu

             – Przewodniczący Jury

–  V-c przewodniczący Jury

–  Sekretarz Jury

–  Profesjonalne Jury Degustacyjne

–  Jury techniczne

Wyznaczony Sekretarz Konkursu wraz z Przewodniczącym Jury nadzoruje prawidłowe wypełnienie arkuszy ocen przez wszystkich sędziów, tj. oznakowanie arkusza odpowiednim numerem drużyny, czytelni podpis jurora na arkuszu, wpisanie uwag/komentarzy do kolejnych dań.

  1. Sumowania oceny Jury dokonuje tylko i wyłącznie niezależny Juror – Sekretarz Konkursu.

Przy sumowaniu ocen poszczególnych ekip kucharskich odrzucane są skrajne punkty przy ocenach sędziów degustacyjnych.

  1. Dania konkursowe oceniane przez Jury powinny być oznaczone alfanumerycznie lub w inny sposób tak, aby Jury oceniało prezentowane dania, a nie uczestników konkursu.
  2. W Jury Konkursu nie może zasiadać przedstawiciel Firmy, której drużyna startuje w tym Konkursu.
  3. W Jury Konkursu nie może zasiadać przedstawiciel Firmy będącej organizatorem, współorganizatorem lub sponsorem Konkursu.
  4. Skład drużyny: Szef + Kucharz pomocniczy

Szef – oceniany jest za organizację pracy zespołu, przygotowanie stanowiska pracy, wysokie umiejętności zawodowe, smak, estetykę i sposób podania pracy konkursowej.

Kucharz pomocniczy – pomaga w pracach przygotowawczych oraz serwowaniu dań konkursowych.

  1. Skala ocen dań konkursowych (łącznie max.160 pkt./team):
  2. OCENE DEGUSTACYJNA – max. 100 pkt.
  • PREZENTACJA POTRAWY – max. 20 pkt.
  • proporcjonalność dania
  • odpowiednia gramatura
  • estetyczny wygląd, kolorystyka
  • kreatywność
  • SMAK POTRAWY – max. 60 pkt.
  • smak i zestawienie smakowe składników
  • aromat potrawy
  • odpowiednia temperatura potrawy i talerza
  • tekstura poszczególnych elementów potrawy
  • TECHNIKI KULINARNE – max. 20 pkt.
  • prawidłowe zastosowanie technik kulinarnych
  1. OCENE TECHNICZNA – max. 60 pkt.
  • MISE EN PLACE – max. 30 pkt.
  • prezentacja szefa ekipy i kucharza pomocniczego
  • przygotowanie stanowiska pracy
  • czystość pracy, higiena
  • zużycie produktu, gospodarka odpadami
  • umiejętności organizacyjne
  • PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE – max. 30 pkt.
  • prawidłowe zastosowanie technik kulinarnych
  • CZAS PRACY
  • za każdą minutę spóźnienia – z puli punktów – odejmuje 3 pkt. każdy Juror Techniczny

   1minut = (-) 3 punkty

  • po przekroczeniu 15 minut ponad regulaminowy czas, praca zostanie przerwana i oceniona w

      stopniu, w jakim została wykonana

  1. Dodatkowo każde danie Konkursowe oceniać może Jury smakoszy VIP (opcjonalnie):
  • 0-10 pkt. – Doznania wizualne (aranżacja dania)
  • 0-10 pkt. – doznania smakowe

Skala ocen i szczegółowy harmonogram podany zostanie przy ogłoszeniu wyników kwalifikacyjnych.

arkusz_zgłoszeniowy.docx

Regulamin_-Supraśl_2020.doc