23 marca br. , zapraszam na prezentację kultury i tradycji kulinarnych Podlasia “Kuchnia pachnąca tradycją”. Charakterystyczne dla tego regionu dania, tradycyjne receptury kulinarne i ciekawostki lokalnej kultury zaprezentuje podczas Targów EuroGastro 2012 szef kuchni i dyrektor gastronomii w hotelu Warszawa Spa&Resort w Augustowie – Marcin Budynek.
Baba, kiszka, kindziuk i słynny na całą Polskę sękacz, to tylko niektóre z rarytasów tradycyjnej podlaskiej kuchni. Smaki Podlasia są niezwykle urozmaicone. Polskie obyczaje uzupełniają tu wpływy kuchni litewskiej, białoruskiej, tatarskiej, a nawet zachodnioukraińskiej.
– Prezentacja podlaskiej kuchni i kultury to absolutna nowość na Międzynarodowych Targach Gastronomicznych EuroGastro. Zwiedzający będą mogli poznać kuchnię regionalną i dziedzictwo kulturowe Podlasia na przykładzie miasta Augustowa, a także gminy Lipska oraz gminy Sztabin. Podczas pokazów zostaną zaprezentowane charakterystyczne dla Ziemi Augustowskiej produkty regionalne oraz produkt wytwarzane lub przetwarzane metodami tradycyjnymi. Nie zabraknie występów muzycznych, a także smakowitych degustacji – zachęca organizator, Marcin Budynek.
Na gości czekają dwa pokazy przyrządzania lokalnych dań – jeden z zachowaniem tradycyjnych receptur, drugi z użyciem nowoczesnych technik kulinarnych. Oryginalne przepisy i potrawy na bazie regionalnych produktów zaprezentują przedstawiciele samorządów miast: Augustowa, Sztabin i Lipska, a także uczniowie szkół gastronomicznych. W programie jest również pokaz wypieków regionu oraz obrzędów związanych z kuchnią i tradycją Ziemi Augustowskiej.
Do dyspozycji zwiedzających targi EuroGastro będzie minibazar z produktami regionalnymi Podlasia. Chętni będą mogli skosztować wyśmienitych lokalnych ciast, ryb, mięsa, miodów, serów i pieczywa.
„Kuchnia pachnąca tradycją, czyli prezentacja kultury i tradycji kulinarnych Podlasia” jest częścią projektu łączącego Miasto Augustów, Gminę Lipsk oraz Gminę Sztabin „Kuchnia Pachnąca Tradycją – Smaki Ziemi Augustowskiej”, którego celem jest popularyzacja produktu turystycznego Podlasia z zachowaniem dziedzictwa kulturowego oraz promocja kuchni regionalnej.