Akcja #WzywamyPosiłki została nagłośniona w mediach społecznościowych i spotkała się bardzo pozytywnym odzewem. Firma badawcza Inquiry sprawdziła, do jakiego stopnia przełożyło się to na opinie o sieciach restauracji i innych markach gastronomicznych w skali ogólnopolskiej. Wszystko wskazuje na to, że reakcje ze strony polskich odbiorców miały charakter impulsywny i krótkotrwały, a tylko jedna marka odnotowała wyraźny wzrost pozytywnych opinii w marcu br. – jest to Pizza Hut. Co więcej, wynik zanotowany dla Pizza Hut w marcu 2020 r. jest najwyższym w historii. Na pozytywny wynik wpływ mogła mieć także skuteczna komunikacja marki podkreślająca rolę bezpiecznych metod zamawiania produktów (bezkontaktowa dostawa, promocja płatności online), a także promocja odpowiedzialnego zachowania w trakcie epidemii pod hasłem #StaySafe.
W tabeli podajemy ranking pokazujący zmianę wskaźnika Buzz w badaniu YouGov BrandIndex w okresie 4-25 marca 2020 r. w porównaniu z okresem 3 tygodnie wcześniej, czyli tuż przed epidemią (11 lutego – 3 marca 2020). Buzz to odsetek wskazań w odpowiedzi na pytanie „O których markach słyszałeś/aś coś pozytywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. Pozwala on śledzić nastroje wśród konsumentów i ich reakcje na różnorodne wydarzenia. W rankingu uwzględniono sieci restauracji, kawiarni i serwisy z dostawą.
W obecnej sytuacji epidemiologicznej naturalnym krokiem są działania wspierające ratowników medycznych, lekarzy i pielęgniarki. Marka dołączyła do akcji #WzywamyPosiłki, w ramach której kilkudziesięciu pracowników restauracji przygotowało i dostarczyło bezdotykowo ponad 3500 posiłków do placówek służby zdrowia w całej Polsce. Pomoc objęła szpitale w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie. Dziennie do placówek trafia 250 zestawów. – Chcemy utrzymać tę liczbę posiłków i dostarczać je tak długo, jak będzie to potrzebne – zapewnia Radosław Citko, operations manager w Pizza Hut.