Sieć Starwood Hotels & Resorts podsumowuje działania

Newsy

Sieć Starwood Hotels & Resorts podsumowuje działania

04 listopada 2009

Rok 2009 nie należał do łatwych dla branży hotelarskiej. – W trudnych czasach firmy redukują wydatki na podróże służbowe i imprezy. Jednak w porównaniu z Europą Zachodnią polska branża hotelarska nie odczuła aż tak boleśnie skutków spowolnienia – komentuje Thomas Schoen, dyrektor regionalny Starwood Hotels & Resorts w Polsce. Podczas 10 miesięcy 2009 r. goście sieci Starwood, zarządzającej w Polsce 6 pięciogwiazdkowymi obiektami, wykorzystali 235 639 pokojonocy, czyli o 6% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Zmianie uległa także struktura przyjazdów gości biznesowych. Jak obserwuje Marco Foelske, dyrektor generalny Sheraton Poznan, goście biznesowi rzadziej uczestniczą w szkoleniach, konferencjach i targach. Co więcej, czas ich pobytu w delegacji uległ skróceniu. Zazwyczaj zatrzymują się od poniedziałku do czwartku. Podczas gdy wcześniej przyjeżdżali w niedzielę lub zostawali do piątku. Na spadku zainteresowania firm w dziedzinie organizacji konferencji i szkoleń cierpi również oferta bankietowa oraz konferencyjna.
Trudniejsze warunki rynkowe wymagają większej elastyczności i nowych rozwiązań. W hotelach sieci Starwood wzrosło zainteresowanie produktami kompleksowymi, które za wyższą cenę oferują większą gamę usług. Dlatego też hotele Sheraton w 2009 r. zainwestowały w stworzenie lub rozbudowę konceptu pięter klubowych, które oprócz pokoju, oferują dostęp do Club Lounge, gdzie goście mogą bezpłatnie zapraszać partnerów biznesowych na spotkania, korzystać z internetu. W ten sposób oszczędzają na wydatkach reprezentacyjnych.
W 2010 r. Starwood planuje dalsze inwestycje w wysokości prawie 12 mln zł w istniejące obiekty. Większość tej sumy zostanie przeznaczona na renowację hoteli Sheraton Warsaw oraz Le Meridien Bristol. Sieć mimo kryzysu podtrzymuje plany ekspansji w Polsce. W latach 2011-2012 r. swoje drzwi otworzy piąty hotel Sheraton na Mazurach. Starwood ma w planach również zarządzanie hotelami we Wrocławiu, Zakopanym, Łodzi, Katowicach czy Szczecinie.
W Hotelu Sheraton Poznan część pokoi hotelowych zostanie przeznaczona na potrzeby długoterminowych pobytów. Zarząd rozważa także opcję najmu i adaptacji pomieszczeń pod działalność biurową. Planowany jest również dalszy rozwój usług cateringowych. W przyszłym roku na inwestycje zostanie przeznaczonych około 800 tys. zł. Sheraton Poznan będzie kontynuować inicjatywy ekologiczne m.in. Zielony Pakiet Konferencyjny oraz współpracę przy prawidłowej gospodarce odpadów z dotychczasowym lokalnym partnerem. Dyrektor generalny liczy, że wysiłki działu promocji Urzędu Miasta oraz Targów pod kierownictwem nowego prezesa przyniosą wymierne efekty. Niemniej, nie pozostaje bierny. Starwood w ubiegłym roku na wlasny koszt zorganizował materiał dziennikarski na temat miasta dla sieciowej telewizji, która dostępna jest w 280 obiektach w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Dodatkowo stale gości agentów podróży i zagranicznych dziennikarzy, dla których organizuje specjalne wyjazdy prasowe. Sheraton Poznan podkreśla, że głównymi klientami sieci są wciąż Amerykanie, Niemcy oraz Polacy. – Byliśmy w stanie podpisać długoterminowe kontrakty z Amerykanami oraz dużymi firmami niemieckimi. W roku 2010 skupimy się na poszukiwaniu nowych klientów ze środkowej i wschodniej Europy – tłumaczy Marco Foelske.