Sieć pizzerii Stopiątka stawia na nowy koncept

Aktualności

Sieć pizzerii Stopiątka stawia na nowy koncept

11 grudnia 2020

 

Od początku 2020 roku sieć uruchomiła 15 nowych pizzerii, nie zamknęła żadnej placówki z powodu pandemii oraz zwiększyła sprzedaż o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Jak podkreśla zarząd sieci, wszystko za sprawą szybkiej reakcji na wiosenny lockdown i przestawienie sprzedaży na kanał online z dostawą do klienta.

– Pierwsze zamrożenie gastronomii wiele nas nauczyło. Natychmiast uruchomiliśmy narzędzia, które szybko rozwinęły kanał delivery. Na początku mieliśmy spadki, ale wkrótce obroty wzrosły o 15-20 proc. – mówi Marcin Ciesielki, prezes firmy Mastergrupa, do której należy sieć pizzerii Stopiątka.

Firma intensywnie pracowała nad widocznością w sieci i pozycjonowaniem punktów franczyzowych w wyszukiwarce Google. Sieć prowadziła intensywną kampanię internetową na rzecz każdej pizzerii. Firma udoskonaliła również własną aplikację i stronę internetową, poprzez którą można składać zmówienia. – Naszym celem jest stworzenie własnego zaplecza technologicznego i operacyjnego, by uniezależnić się od zewnętrznych dostawców usług. Stopiątka to polski koncept, wyłącznie z polskim kapitałem. Wszystko finansujemy z własnych pieniędzy. Nie jesteśmy od nikogo uzależnieni. Myślę, że to też pomaga przetrwać trudne czasy – mówi Marcin Ciesielski. Od stycznia 2021 r. firma uruchamia też nowy koncept – Stopiątkę Fabbrica.

Stopiątka Fabbrica – nowy koncept franczyzowy

Stopiątka Fabbrica to półautomatyczny system wypieku pizzy, który opiera się na organizacji pracy podobnej, jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce. Informatyzacja procesu zamówienia oraz produkcji, zapewnia optymalizację kosztów, powtarzalność produktu według wyznaczonych standardów oraz tempo realizacji zamówienia, które wynosi do 7 minut. – Model opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta, nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa – mówi Marcin Ciesielski. Zamówienia i płatności będą zdalne, poprzez aplikację Stopiątki, telefonicznie lub poprzez dotykowe kioski elektroniczne ustawione w placówkach Stopiatka Fabbrica.

Prace koncepcyjne nad modelem Stopiątka Fabbrica trwają od 1,5 roku, natomiast testowanie placówki pilotażowej od pół roku. – Pomysł na Stopiątkę Fabbrica wynikał z problemów pracowniczych obecnych jeszcze przed pandemią. Natomiast niewielka powierzchnia pizzerii, czyli 50 mkw. pozwoli zredukować koszty najmu i otwierać punkty w atrakcyjnych miejscach – mówi Marcin Ciesielski.

Koszt inwestycji w Stopiątkę Fabbrica zaczyna się od 105 tys. zł., natomiast w tradycyjną pizzerię Stopiątka od 120 tys. zł. Aktualnie na rynku funkcjonuje 65 pizzerii Stopiątka. W przyszłym roku firma zamierza uruchomić 15 nowych punktów oraz minimum 5 pizzerii Stopiątka Fabbrica.