Papa John’s, znana na całym świecie pizzeria sieciowa, jeden z trzech światowych liderów w produkcji i dostawie pizzy, wchodzi z rozmachem na polski rynek – plan ekspansji to ponad 20 restauracji, z których pierwsze otwarcia zaplanowane są na listopad tego roku w Warszawie. Misja firmy Papa John’s to „Lepsze składniki. Lepsza pizza” – tą zasadą kieruje się od początku swojego istnienia.
Papa John’s jest trzecim graczem na światowym rynku w kategorii pizzy i numerem jeden pod względem jakości, co wynika bezpośrednio z misji i strategii firmy, której motto brzmi: „Lepsze składniki. Lepsza pizza”. Właśnie do wysokiej jakości składników firma przywiązuje ogromne znaczenie. Świeże ciasto i warzywa, unikalny sos pomidorowy oraz oryginalne włoskie sery i wędliny to podstawa pizzy Papa John’s.
Papa John’s jest niezmiennie liderem w kategorii pizzy, jeśli chodzi o jakość i święci triumfy w kolejnych rankingach konsumenckich. Zgodnie z Amerykańskim Wskaźnikiem Satysfakcji Klienta (ACSI) z roku 2017, Papa John zajęła pierwsze miejsce wśród marek pizzerii QSR w kategorii zadowolenia klienta i jakości produktu. Już po raz szesnasty w ciągu minionych 18 lat, sieć pizzerii z Louisville prowadzi w rankingu zadowolenia konsumentów. Ranking 16th ACSI jest bezprecedensowy w kategorii restauracji i wzmacnia pozycję lidera Papa John’s w dziedzinie jakości. Dodatkowo sieć Papa John’s została wybrana jako Marka Roku w kategorii Pizza w rankingu Harris Poll EquiTrend w 2017 roku.
Obecnie istnieje ponad 5 tys. restauracji Papa John’s – 3,5 tys. w Stanach Zjednoczonych i 1,6 tys. w 44 krajach na całym świecie, m. in. w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Chinach, Wenezueli, Egipcie, Arabii Saudyjskiej, Francji, Hiszpanii, Holandii i Turcji. Amerykańska spółka z powodzeniem rozwija swój biznes również w Rosji i na Białorusi – gdzie pizzerie spod znaku Papa John’s zyskały ogromną popularność. Teraz kolej na ekspansję koncernu na polskim rynku, na którym nie bez znaczenia jest fakt, że Polacy uwielbiają pizzę – to wybór 81% naszych rodaków, wg Raportu Rynek Gastronomiczny 2017, a system franczyzowy w naszym kraju jest bardzo popularny, zwłaszcza wśród małych polskich firm rodzinnych. Warto podkreślić również fakt, że mimo dużej konkurencji na rynku gastronomii, popyt na usługi gastronomiczne będzie w naszym kraju dynamicznie rósł – według analityków rynkowych coraz więcej Polaków będzie decydować się na stołowanie się poza domem lub w domu, ale bez samodzielnego gotowania.
„Marka Papa John’s kontynuuje swój rozwój, a jej popularność na całym świecie rośnie,” mówi Chris Wynne, współwłaściciel i dyrektor generalny PJ Western, przedstawiciel Papa John’s International na Europę. „To zasługa naszej misji, do której przykładamy największą wagę – Lepsze składniki. Lepsza Pizza. Mamy nadzieję, że tak jak w innych krajach Europy i świata, nasza pizza stanie się tutaj ulubionym wyborem Polaków.”
Papa John’s to ilustracja prawdziwego American dream. Legendarny John Schnatter, założyciel Papa John’s, swoją pierwszą pizzę upiekł w 1984 roku. W wieku 15 lat zaczął pracować w lokalnej pizzerii, w której przeszedł wszystkie szczeble doświadczenia – od zmywania naczyń do pieczenia pizzy. Wykorzystał je później w dość niecodziennych okolicznościach, kiedy to przyszło mu ratować upadającą tawernę swojego ojca. Sprzedał swój ukochany samochód – Chevrolet Camaro Z28 z 1971 roku, a za uzyskane w ten sposób pieniądze kupił używany sprzęt i na zapleczu bankrutującego baru, zaczął piec pizzę według własnego przepisu, który stawiał przede wszystkim na jakość składników. W 1985 roku otworzył pierwszą restaurację Papa John’s w Jeffersonville w stanie Indiana i nie tylko uratował rodzinny biznes, ale zrealizował swoje wieloletnie marzenie – stworzenie sieci pizzerii, w których najważniejsza jest wysoka jakość oferowanych produktów – świeże ciasto, oryginalne włoskie sery, świeżo krojone dodatki i wyjątkowy sos pomidorowy.