Sfinks zwiększył przychody do 187,97 mln zł po IV kwartale 2016

Wydarzenia

Sfinks zwiększył przychody do 187,97 mln zł po IV kwartale 2016

23 stycznia 2017

Sfinks Polska, spółka zarządzająca największą w Polsce siecią restauracji typu casual dining Sphinx oraz sieciami Chłopskie Jadło i WOOK, po czterech kwartałach obejmujących okres od 1 grudnia 2015 r. do 30 listopada 2016 r., zwiększyła przychody jednostkowe o 7% do 187,97 mln zł w porównaniu do 2015 roku. Jednocześnie spółka wypracowała w tym okresie 5,13 mln zł zysku netto, zaś EBITDA sięgnęła 16,55 mln zł. Sfinks kontynuuje prace mające na celu dalsze zwiększanie sprzedaży. W I kwartale 2017 roku spółka zamierza też opublikować nową strategię rozwoju.

Po czterech kwartałach sprzedaż gastronomiczna restauracji zarządzanych w ramach marek należących do grupy Sfinks Polska wzrosła o ponad 9% do poziomu 199,07 mln zł względem 182,16 mln zł w 2015 roku. Sieć Sphinx zwiększyła w tym czasie o blisko 10% przychody gastronomiczne. Dynamicznie rozwijała się też sieć Chłopskiego Jadła, która zanotowała wzrost przychodów gastronomicznych o ponad 15%.

– W świetle zmian w otoczeniu gospodarczym spółki najważniejsze jest odpowiednie dostosowanie się do aktualnej sytuacji rynkowej, by skutecznie równoważyć wpływ presji kosztowej na wyniki Sfinksa. W drugiej połowie roku zapoczątkowaliśmy działania, które miały tej presji przeciwdziałać, wprowadziliśmy między innymi działania intensyfikujące sprzedaż jak program lojalnościowy Aperitif. Choć w III kwartale już mogliśmy obserwować jego pierwsze pozytywne rezultaty, to spodziewamy się, że dopiero z czasem będzie widoczna jego większa efektywność. Z myślą o budowaniu wolumenu sprzedaży w czwartym kwartale przeprowadziliśmy ogólnopolską kampanię marketingową, co wpłynęło też na poziom kosztów – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Sfinks systematycznie otwiera nowe lokale. Od grudnia 2015 do listopada 2016 spółka uruchomiła 19 restauracji, z czego 12 to nowe inwestycje, zaś siedem to lokale po generalnych remontach. W samym czwartym kwartale do sieci dołączyły dwa Chłopskie Jadła – w Bydgoszczy i Wrocławiu, a także dwie restauracje Sphinx – w centrum handlowym Posnania oraz przy warszawskim hotelu Marriott.

– Prezentowane wyniki za okres od grudnia 2015 do końca listopada 2016 nie odzwierciedlają jeszcze pełnych efektów działań zrealizowanych w czwartym kwartale. Wydatki na nie zostały już poniesione, ale wyniki będą zauważalne w perspektywie następnych kwartałów – wskazuje Sylwester Cacek. – Zamierzamy dalej zwiększać skalę działalności otwierając nowe lokale naszych sieci. Jednocześnie zgodnie z podpisaną już po okresie obrachunkowym umową inwestycyjną z Fabryką Pizzy będziemy rozwijać sieć również pod tym szyldem – przypomina prezes Sfinksa.

Na poziomie skonsolidowanym w okresie grudzień 2015 – listopad 2016 Sfinks wypracował przychody w wysokości 192,01 mln zł wobec 179,65 mln w 2015 roku. Jednocześnie zysk netto grupy wyniósł w tym okresie 4,67 mln zł, zaś skonsolidowany wynik EBITDA 16,17 mln zł. Przed rokiem na tych poziomach grupa notowała kolejno 7,38 mln zł i 19,45 mln zł.