Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w pierwszym półroczu 2013 r. zwiększyła przychody ze sprzedaży do 85,96 mln zł, czyli o 2,32 mln zł w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Grupa w minionym półroczu odnotowała również zysk operacyjny w wysokości 608 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej notowała 5,56 mln zł straty na tym poziomie. O ponad 73% Sfinks poprawił też wynik na poziomie netto – strata w pierwszej połowie br. wyniosła (-)2,19 mln zł wobec (-)8,18 mln zł na koniec czerwca 2012 roku.
– W pierwszym półroczu zwiększyliśmy przychody, choć działaliśmy na mniejszej liczbie restauracji niż rok wcześniej. Do tej pory bowiem, mimo iż wciąż otwieramy nowe lokale, zamykaliśmy punkty, które przynosiły za niskie jak na nasze oczekiwania wyniki. Działania takie wsparte dalszą optymalizacją wewnętrznych procesów przynoszą doskonałe efekty w zakresie zwiększania rentowności. W pierwszej połowie tego roku obniżyliśmy koszty sprzedaży o 2% i poprawiliśmy wynik operacyjny o 6,17 mln zł, mimo iż w tym czasie dla sieci Sphinx ponieśliśmy wydatki na trzy duże kampanie marketingowe, także w telewizji. W rezultacie, podobnie jak w drugiej połowie ubiegłego roku, również w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku odnotowaliśmy zysk na poziomie operacyjnym. To pokazuje, że zmiany, jakie wprowadzamy w Sfinksie, pozwalają naszej grupie konsekwentnie poprawiać wyniki – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
W pierwszej połowie 2013 roku Sfinks otworzył 4 restauracje, a 3 kolejne w trakcie wakacji. Wszystkie lokale znajdują się w atrakcyjnych punktach w galeriach handlowych lub centrach miast. Cztery restauracje zostały otwarte w Warszawie, a po jednej w Poznaniu, Krakowie i Świnoujściu.