Przychody ze sprzedaży spółki Sfinks Polska wyniosły 38,3 mln zł w czwartym kwartale 2009 r. Spółka odnotowała przy tym stratę netto na poziomie 17,1 mln zł. Powód? Trudna sytuacja na rynku gastronomicznym w ub.r. oraz zmiany wewnętrzne związane z porządkowaniem grupy. Wyniki za cały rok ukształtowały się na poziomie 174,5 mln zł. – Przejęliśmy prowadzenie 26 restauracji od 14 franczyzobiorców w celu ich restrukturyzacji, mamy zapewnione zaplecze do weryfikacji skuteczności działania lokali, co jest bardzo przydatne na aktualnym etapie zmian. Docelowo część restauracji działających na efektywnych zasadach zamierzamy przekazać w zarządzanie nowym franczyzobiorcom. Równolegle prowadzimy intensywne prace związane z inwestycjami w całkowicie nowe lokale zarówno w mniejszych miastach, np. Opole czy Zgorzelec, jak też w bardzo prestiżowych lokalizacjach, np. Galeria Malta w Poznaniu czy Park Handlowy Ikea w Łodzi. Co istotne, część nowych restauracji będzie prowadzona przez naszych dotychczasowych franczyzobiorców, którzy chcą zwiększać zakres współpracy z nami w oparciu o sprawdzone przez siebie koncepty Sphinx i WOOK – komentuje Bogdan Bruczko, wiceprezes zarządu Sfinks Polska S.A. Celem firmy jest systematyczne budowanie sprzedaży i poprawianie zyskowności sieci. – Obecnie skupiamy się na zwiększeniu efektywności zarządzania restauracjami, jak i samego procesu inwestycyjnego w nowe lokale. Rozpoczęliśmy także wdrażanie narzędzi marketingowych i rozwiązań z zakresu obsługi klienta, które będą budować przywiązanie klientów do naszych marek i systematycznie przyciągać nowych. Spółka dysponuje ogromnym kapitałem, jakim jest silna marka Sphinx i bardzo dobre koncepty restauracyjne. Wymaga jednak odświeżenia marketingowego i klarownej wizji rozwoju, którą będziemy chcieli przedstawić w długoterminowej strategii – dodaje Bogdan Bruczko.
Pod koniec lutego br. Sfinks Polska SA pozyskała ponad 59 mln zł z emisji akcji i zapowiedziała ogłoszenie długoterminowej strategii rozwoju w ciągu dwóch miesięcy. Do końca lipca br. ma też podjąć decyzję w sprawie przejęcia największej w Polsce sieci pizzerii – Da Grasso. W wyniku tej transakcji Sfinks będzie największą firmą restauracyjną w Polsce pod względem liczby zarządzanych placówek i wyprzedzi takich światowych potentatów jak McDonald’s czy Amrest.