Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, The Burgers by Sphinx czy Piwiarnia, odnotowała wzrost sprzedaż gastronomicznej realizowanej przez restauracje wszystkich swoich marek, w wyłączeniem sieci Piwiarnia, o 6% r/r., tj. do 50,3 mln zł w I kwartale 2025 r. Jednocześnie, w związku dokonanymi przekształceniami restauracji własnych na franczyzowe, w wynikach jednostkowych spółka ujawniła zmniejszenie przychodów ze sprzedaży do 12,8 mln zł w pierwszym kwartale br. wobec 20,9 mln zł rok wcześniej. Zysk ze sprzedaży został utrzymany na tym samym poziomie 0,5 mln zł, zaś zysk z działalności operacyjnej osiągnął wartość 0,1 mln zł po trzech miesiącach br. wobec 3,4 mln zł na koniec I kw. 2024 r. Po I kw. 2025 r. spółka odnotowała stratę netto na poziomie jednostkowym w kwocie -2 mln zł wobec 0,2 mln zł zysku netto przed rokiem.
– Pierwszy kwartał jest z powodów sezonowych zawsze słabszy sprzedażowo, co również pokazały dane tego roku. Operacyjnie, pierwsze trzy miesiące były bardzo podobne do tych przed rokiem, jednak wówczas do wyników dołożyły się zdarzenia jednorazowe, które zapracowały na dużo wyższy wynik na poziomie netto. W wynikach za pierwszy kwartał widoczne są też przekształcenia restauracji własnych na franczyzowe – tylko pod koniec roku takich przekształceń było 7, a w całym 2024 r aż 13. W rezultacie sprzedaż gastronomiczna tych restauracji przestała być ujmowana w naszych przychodach, a jest w nich wliczona tylko opłata franczyzowa, stąd prezentowany w księgach spadek przychodów. Dla ułatwienia porównania sprzedaży odrębnie co kwartał raportujemy sprzedaż gastronomiczną. W pierwszym kwartale wzrosła ona o 6% – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Zaprezentowane wyniki jednostkowe są wynikami wstępnymi. Ostateczne wyniki jednostkowe i skonsolidowane za I kw. 2025 r. Sfinks opublikuje 30 maja br.
***
Przychody gastronomiczne to przychody wszystkich lokali działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks Polska, z wyłączeniem sieci Piwiarnia.