Sfinks Polska zakłada, że w II kw. utrzyma lub zwiększy sprzedaż gastronomiczną

Aktualności

Sfinks Polska zakłada, że w II kw. utrzyma lub zwiększy sprzedaż gastronomiczną

Sfinks Polska zakłada, że w drugim kwartale utrzyma lub poprawi wzrostowy trend przychodów ze sprzedaży gastronomicznej – poinformował na konferencji wynikowej prezes spółki, Sylwester Cacek. Poradnik Restauratora uczestniczył w tym wydarzeniu.

W drugim kwartale ten trend (wzrostu sprzedaży gastronomicznej) będzie taki sam albo większy – powiedział na konferencji prezes Sylwester Cacek.

Przychody ze sprzedaży gastronomicznej Sfinksa wzrosły w I kw. o 7,4% rdr do 47,5 mln zł.

Prezes podtrzymał również, że spóła chce, aby do końca 2024 r. wszystkie restauracje spółki były franczyzowe.

Na koniec I kwartału udział lokali franczyzowych w całej strukturze Sfinksa wyniósł 80%, o 9,1% więcej rdr.

Spółka w 2024 r. w ramach rozwoju sieci Sphinx otworzy lokale w Poznaniu, Jarocinie, Rzeszowie, Opolu oraz w miejscowości Łubna pod Warszawą.

Ponadto spółka pracuje nad opracowaniem programu licencyjnego dla hoteli.

Po sukcesie sprzedażowym pierwszego Hotel Sphinx w Żabiej Woli (…) intensywnie pracujemy nad przygotowaniem programu licencyjnego dla hoteli, gdyż może się to stać dla nas niezwykle atrakcyjnym kierunkiem rozwoju i źródłem skokowego zwiększenia przychodów dla właścicieli obiektów hotelowych – powiedział Mateusz Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska SA. 

Spośród naszych nowych konceptów sprawdził się zarówno Sphinx Coctail Bar, jak i nasza pierwsza restauracja hotelowa. Duży potencjał ma także marka The Burgers by Sphinx. (…) Aktualnie stoimy przed ważną decyzją wyboru firmy logistycznej na kolejne lata, która byłaby w stanie podołać wyzwaniom związanym z realizacją naszej strategii i rozwojem grupy w różnych obszarach, nie tylko rosnących sieci restauracji, ale także naszego kanału delivery, dań gotowych i w niedalekiej przyszłości, mam nadzieje, także sieci hoteli, które maja nieco odmienne wymagania – mówił Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Strategia Sfinksa na lata 2024-29 zakłada uruchamianie nowych lokali, rozwój marek parasolowych oraz przekształcanie indywidulanych restauracji.

Poinformowano również, że ok. 30 proc. przychodów gastronomicznych lokali z sieci Sfinks pochodzi z zamówień złożonych przez aplikację Aperitif. Program lojalnościowy i aplikacja mobilna dająca dostęp do specjalnych ofert i zniżek w restauracjach spółki przekroczyła w I kw. 650 tys. użytkowników.

Udostępnij artykuł