Ruszyła kampania promocyjna “Teraz Pstrąg”

Newsy

Ruszyła kampania promocyjna “Teraz Pstrąg”

22 września 2011

Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych rozpoczęło kampanię promocyjną „Teraz Pstrąg”. Dzięki niej polscy konsumenci dowiedzą się o korzyściach wynikających z włączenia pstrąga do codziennego menu. Pierwszy etap kampanii zaplanowano na najbliższe 3 miesiące.

Działania promocyjne pstrąga zostały zaplanowane dość szeroko i obejmą większość dostępnych nośników reklamowych: outdoor, prasę, internet, radio i telewizję. W sumie reklamy z logo kampanii i wizerunkiem pstrąga pojawią się na ponad 650 plakatach, w 18 popularnych magazynach kobiecych i poradnikowych, na stronach ponad 100 portali internetowych. Dodatkowo, przygotowany został film reklamowy, który będzie emitowany w Polsacie i 9 telewizyjnych stacjach tematycznych oraz reklama radiowa do ponad 75 stacji.

– Dostępność pstrągów, ich umiarkowana cena i świetny smak sprawiają, że jemy ich coraz więcej. W 2004 roku statystyczny mieszkaniec naszego kraju zjadł 29 dkg całego pstrąga, w ubiegłym roku już 45 dkg – powiedziała Anna Pyć, członek Zarządu Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych. – Dlatego celem naszej kampanii jest dalsze zwiększanie spożycia pstrąga przez Polaków. Chcemy by te smaczne i zdrowe ryby zagościły na stałe na naszych stołach i grillach, a także by na stałe pojawiły się w menu renomowanych restauracji – dodała.

Komunikacja kampanii promocyjnej „Teraz Pstrąg” podkreśla wiele zalet zdrowotnych pstrąga, jego wpływ na urodę, walory smakowe oraz ekologiczne metody hodowli. Dzięki nim jest bowiem jedną z najcenniejszych ryb słodkowodnych, jakie obecne są na naszym rynku. Dodatkowymi atutami są także łatwość w konsumpcji, gdyż mięso pstrąga oddziela się bardzo łatwo (całym płatem od kręgosłupa i ości). To sprawia, że może być podawany nawet osobom starszym i dzieciom.

– Pstrąg to bardzo wdzięczny przedmiot komunikacji. Posiada szereg zalet, które wpisują się w modne obecnie postawy ludzi: zdrowy tryb życia, dbanie o wygląd oraz świadomy wybór naturalnych produktów. Nie musieliśmy zatem daleko szukać argumentów, jakie wykorzystujemy w tej kampanii – mówi Mariusz Ryciak, dyrektor kreatywny i artystyczny agencji Brand New Heaven. – Hasło „Teraz Pstrąg” mówi nam, że po wielu kampaniach promujących ryby jako takie, warto pokazać tę jedną z najwartościowszych. To prosty ale i bardzo dobitny przekaz. Podobnie grafika naszych reklam. Kolory niebieski i zielony nawiązują wprost do wody i ekologii – dodał.

 

Obecne działania to pierwszy etap kampanii promującej pstrąga w Polsce. Cała kampania została zaplanowana na kilka najbliższych lat. Przygotowanie kampanii było możliwe dzięki pozyskaniu przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych środków z Europejskiego Funduszu Rybackiego, który służy promowaniu zrównoważonego rybołówstwa.”