Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – otworzył pierwszą restaurację w segmencie fast casual dining. Sphinx Express powstał w Mikołowie w woj. śląskim. Wkrótce spółka zamierza uruchomić kolejne expressy zarówno pod szyldem Sphinx, jak i WOOK.
Expressy to punkty gastronomiczne bez obsługi kelnerskiej oferujące szybkie i smaczne posiłki do zjedzenia na miejscu lub na wynos. Ich menu plasuje się w segmencie fast casual dining i będzie bazować na charakterystycznych smakach i wybranych daniach serwowanych w tradycyjnych restauracjach Sphinx oraz WOOK. Lokale nowego typu mają powstawać przede wszystkim w centrach handlowych oraz w innych miejscach o dużym natężeniu ruchu. W ofercie Sphinx Express znajdują się m.in. kanapki, kebaby, tortille, stripsy z kurczaka, sałatki oraz desery. W ramach tzw. strefy dobrych cen Sphinx Express proponuje m.in. tortillę ze stripsami z kurczaka za 4,90 zł. Z menu można także wybrać zestawy, w skład których wchodzą m.in. tortilla z shoarmą, chrupiące kanapki czy pieczone skrzydełka z kurczaka oraz frytki i napój. Specjalny zestaw z zabawką w cenie 11,90 zł przygotowano także dla dzieci.
– Projekt expressów jest komplementarny do naszej dotychczasowej oferty i wiążemy z nim duże nadzieje. Biorąc pod uwagę ogromną popularność marki Sphinx, a także upodobanie Polaków do potraw kuchni azjatyckiej, co widać m.in. po dynamicznie rosnącej sprzedaży w restauracjach WOOK, jesteśmy dobrej myśli, jeśli chodzi o perspektywy tego przedsięwzięcia – komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes Sfinks Polska – Mikołowski Sphinx Express to restauracja testowa, której funkcjonowanie może skutkować pewnymi korektami projektu, natomiast nie będzie to miało znaczącego wpływu na realizację całego przedsięwzięcia i plan kolejnych otwarć. W tym roku zamierzamy uruchomić co najmniej kilkanaście restauracji typu express, zarówno pod markami Sphinx, jak i WOOK – dodaje prezes Sfinks Polska.
Od początku roku 2011 Sfinks otworzył już cztery restauracje pełnowymiarowe – dwa Sphinksy i dwa WOOKi. Spółka inwestuje także w powiększanie lokali, które cieszą się dużą popularnością wśród klientów i niedawno oddała do użytku większe sale konsumpcyjne w Sphinksach w Starym Browarze w Poznaniu i w CH Tulipan w Łodzi. W poznańskim Sphinksie poza zwiększeniem powierzchni konsumpcyjnej, przebudowano także zaplecze kuchenne oraz zmodernizowano część instalacji i urządzeń. Nowością jest także samoobsługowy sposób nalewania piwa. Przy stolikach zamontowano beczki, z których goście restauracji będą mogli nalewać sobie dowolną ilość piwa, a rozliczenie nastąpi na postawie liczby napełnionych szklanek. Restauracja w Poznaniu jest pierwszym lokalem spółki, w którym będzie funkcjonować ten system.
– Stawiając na rozbudowę sieci i umocnienie swojej pozycji na rynku, Sfinks nie tylko otwiera kolejne lokale, ale dba też o rozbudowę i modernizację istniejących już restauracji. W ten sposób chcemy zapewnić komfort gościom naszych restauracji, którzy ceniąc sobie naszą kuchnię, licznie odwiedzają nasze lokale – mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek.
Sfinks Polska zarządza obecnie 110 restauracjami, w tym siecią 93 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 8 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.