Grupa PHH włącza się w działania profilaktyczne dotyczące walki z rakiem piersi. Październik już od wielu lat uznawany jest na całym świecie za miesiąc świadomości raka piersi.
Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet na świecie, a w ostatnich latach jest rozpoznawany u coraz młodszych pań. W Polsce każdego roku ponad 18,5 tys. kobiet dowiaduje się o chorobie.
W październiku pracownicy hoteli i obiektów Grupy PHH noszą różowe wstążeczki, które na całym świecie są rozpoznawalnym symbolem walki z rakiem piersi. Ponadto, w tym szczególnym okresie podejmujemy tematy związane z profilaktyką, diagnostyką oraz nowoczesnym leczeniem nowotworów piersi. Nasza firma kładzie duży nacisk na przypominanie pracownikom, jak ważne są systematyczne badania i stosowanie profilaktyki zdrowotnej – podkreśla Magdalena Szefernaker, dyrektor ds. komunikacji i PR w Polskim Holdingu Hotelowym.
Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na świecie (25%) i najczęstszą przyczyną zgonu (14%), a chore na raka piersi stanowią 36% kobiet żyjących z nowotworami. Szacuje się, że co roku raka piersi rozpoznaje się u blisko 1,7 miliona kobiet, a ponad 500 tysięcy umiera z tego powodu. Dlatego też decydujące znaczenie w kontekście profilaktyki i zapobiegania rozwojowi zaawansowanego nowotworu piersi ma jego diagnostyka i wczesne wykrycie, a także regularne przeprowadzanie badań mammograficznych.