22 marca br. Fundacja Klubu Szefów Kuchni zaprosiła media i firmy branży gastronomicznej na pierwszą w swej historii konferencję prasową. Przedstawiciele Fundacji nie tylko podzielili się z gośćmi planami na nadchodzące miesiące, ale też ujawnili ideę, która patronować będzie ich działaniom w tym roku. 2011 przez Fundację Klubu Szefów Kuchni ogłoszony został ROKIEM PRODUKTU LOKALNEGO.
O zrealizowanych już działaniach, celach i zamierzeniach Fundacji przybyłym gościom opowiadali: Jerzy Pasikowski – prezes Zarządu Fundacji KSK, Robert Sowa – wiceprezes Zarządu, członek Rady Fundacji KSK Marcin Budynek oraz Matylda Stanowska – PR menedżer Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Opowiadając o powodach, dla których właśnie produkt lokalny został uznany za najważniejszą ideę, ogniskującą działania Fundacji w najbliższych miesiącach, Jerzy Pasikowski mówił: – Często spotykaliśmy się ze sprawą produktu lokalnego na imprezach branżowych i przy okazji działań fundacyjnych. Teraz chcemy zająć się tym produktem od strony kulinarnej. Jestem bardzo zadowolony, gdyż w tej kwestii nawiązaliśmy kontakt z Ministerstwem Rolnictwa. Robert Sowa podsumował natomiast wybór idei wiodącej: – Coraz więcej osób zajmujących się gastronomią kieruje do nas pytania na temat ciekawych i zdrowych produktów lokalnych. Chcemy mieć wpływ na to co jest produkowane, a potem sprzedawane w naszych restauracjach.
Podczas konferencji Fundacja przedstawiła również produkt, który uzyska wkrótce oficjalną Rekomendację Klubu Szefów Kuchni. Cisowianka Perlage to najwyższej klasy, polska, ekskluzywna woda mineralna, nieustępująca jakością słynnym wodom świata z najwyższej półki, rekomendowana m.in. przez portal FineWaters.com, dedykowany najlepszym wodom świata. Doskonale spełnia wymogi produktu lokalnego: wydobywana jest z ujęcia Cisy z głębokości 100 m zlokalizowanego w Drzewcach koło Nałęczowa – słynnego regionu uzdrowiskowego, a swój delikatny smak zawdzięcza unikalnym właściwościom geologicznym terenu i średniej mineralizacji. Od początku wydobywana jest z tego samego źródła, zlokalizowanego kilkanaście metrów od zakładu butelkującego. Dzięki technologii ultra clean i systemowi filtracji naśladującemu naturalne procesy zachodzące w wodospadach zachowuje unikalny skład mineralny i naturalną florę bakteryjną, co jest wyjątkiem na skalę światową. Plany i działania, jakie Fundacja KSK podejmie z marką Cisowianka Perlage ogłoszone zostaną już wkrótce.
Spotkanie było także okazją do przedstawienia kalendarza działań KSK na rok 2011 oraz prezentacją partnerów medialnych, za pośrednictwem których KSK informować będzie o swoich działaniach. Receptury, opowieści, anegdoty i porady kulinarne szefów kuchni KSK znaleźć można w tygodniku kulinarnym Gazety Wyborczej “Palce Lizać”, posłuchać w każdy weekend na antenie Radia Zet, a już wkrótce – przeczytać także w serwisie Onet.pl.
Konferencja prasowa, zorganizowana w Oberży Pod Czerwonym Wieprzem, zakończyła się wspólnym lunchem, przygotowanym przez szefa kuchni warszawskiej restauracji. W serwowanym menu nie zabrakło produktów lokalnych, a briefing zwieńczyło rozdanie upominków od firmy Limito i Nestle Professional.