Stolikarnia.pl udostępniła nową aplikację mobilną, dzięki której klienci łatwo odnajdą przez telefon restaurację w okolicy i zarezerwują w niej stolik. Proste wyszukiwanie informacji o lokalu, serwowanej kuchni, godzinach otwarcia czy menu to niespotykane dotąd na rynku rozwiązanie, umożliwiające Restauratorom dotarcie do szerszego grona odbiorców z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
W ciągu ostatniego roku liczba odsłon mobilnych wykonywanych na polskich stronach internetowych odnotowała ponad trzykrotny wzrost, osiągając 1 miliard odsłon miesięcznie (dane: Gemius). Pomimo technologicznej rewolucji, nadal wiele internetowych witryn restauracji nie jest przystosowanych do mobilnego użycia.
– Postanowiliśmy udostępnić naszym Partnerom usługę, która pozwoli ich odnaleźć, dotrzeć do przejrzystej informacji na ich temat oraz ułatwi szybki kontakt Klienta z Restauracją. – mówi Beata Linowska-Mochol, koordynatorka projektu. – Jako portal internetowych rezerwacji stolików w restauracjach dbamy o to, aby nasi Partnerzy docierali do swych odbiorców jak najskuteczniej i najszerzej. Zdajemy sobie sprawę z kosztowności przedsięwzięcia jakim jest stworzenie przez Restaurację wersji mobilnej własnej strony. Postawiliśmy zatem na rozwiązanie najbardziej optymalne – tanie i efektywne dla Restauratorów oraz proste i skuteczne dla ich Klientów.
Aplikacja od Stolikarnia.pl jest zintegrowana ze stroną internetową lokalu, odpowiadając za automatyczne przekierowanie użytkownika smartfona do mobilnej wersji witryny. Aplikacja dokonuje również wyboru języka zgodnie z ustawieniami urządzenia mobilnego, którym posługuje się użytkownik. Zaletą produktu jest jego przejrzystość oraz prostota nawigacji. Mobilna strona prócz pełnej informacji o lokalu i jego menu posiada także dane kontaktowe z funkcją automatycznego połączenia telefonicznego, mapę, na której znajduje się lokalizacja restauracji oraz jej zdjęcia.
Polski rynek mobilny nie jest jeszcze tak rozbudowany jak zagraniczny, dlatego oferowana przez Stolikarnia.pl aplikacja stanowi znaczące wsparcie dla Restauracji starających się o bezkonkurencyjność w swojej branży. To także szansa dla Restauratorów, by dotrzeć do zagranicznych turystów podczas Euro 2012.