Rekordowe wakacje Fit Cake

Aktualności

Rekordowe wakacje Fit Cake

20 sierpnia 2021

Sieć franczyzowych kawiarni Fit Cake, specjalizujących się w produkcji deserów bez cukru, powiększyła się w okresie wakacyjnym o 15 lokali. Tym samym ustanowiła swój wewnętrzny rekord i tuż za półmetkiem roku osiągnęła cel zakładany na cały 2021 rok. Popyt na zdrową żywność nie słabnie.

Wakacje to zwykle czas wypoczynku, ale nie u nas. Mieliśmy ręce pełne roboty. W czerwcu uruchomiliśmy 5 punktów, w lipcu 4, w sierpniu 6. Ostatnie otwarcia odbyły się 14 sierpnia. Nowe lokale powstały w Lublinie i Kaliszu. Mam nadzieję, że jeszcze w tym miesiącu otworzymy Fit Cake w Pleszewie i Pruszkowie – mówi Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake. – W związku z tym, że w Polsce działa aktualnie już 48 naszych NieCukierni, jesteśmy o krok od liczby, która na początku roku robiła na nas wrażenie – 50 punktów Fit Cake. Zdecydowanie musimy podnieść sobie poprzeczkę.

Rośnie liczba świadomych konsumentów

Właściciele wywodzącej się z Białegostoku sieci nie mają wątpliwości, że trend na zdrową żywność, w tym fit desery bez cukru, które produkują jest ciągle na fali wznoszącej.

Kwestia zdrowia stała się teraz najistotniejsza. Kiedyś mówiliśmy, że w każdym mieście jest 15 proc. świadomych konsumentów dbających o swoją dietę. Do nich się zwracaliśmy. Statystykę tę trzeba już zweryfikować. Z naszych obserwacji wynika, że na pewno grupa ta powiększyła się o kilka punktów procentowych – dodaje Ewelina Choińska, współwłaścicielka marki Fit Cake. Także klienci z tzw. problemami: alergicy, osoby chore na cukrzycę, celiakię czy otyłość nigdy nie były dla nas problemem. Aktualnie to rosnąca grupa konsumencka.

Trzy największe atuty franczyzy Fit Cake

Franczyzobiorcy, którzy decydują się na zakup licencji sieci z Białegostoku podkreślają trzy najważniejsze atuty Fit Cake, które przekonały ich do inwestycji w tę właśnie markę. Po pierwsze: jakość i dobre sprofilowanie wyrobów oraz niechodzenie pod tym względem na żadne skróty. Po drugie: elastyczność systemu franczyzowego, do którego można wchodzić stopniowo, bez zbędnego ryzyka finansowego (licencję Fit Cake Mini można kupić już za 19 tys. zł). Po trzecie wreszcie, sieć Fit Cake ciągle się rozwija. Jest na bieżąco z wszelkimi nowinkami w branży i często jako pierwsza wprowadza na rynek innowacyjne pomysły z Zachodu. Proponuje też autorskie rozwiązania. Standardową ofertę Fit Cake można więc wzbogacić o wegańskie Fit Ice Cream, Keto Cake, ofertę fit śniadań. Teraz sieć pracuje nad kolejną submarką – Fit Cream.

Kto ma szanse w branży gastro?

Grażyna Popiołek od wielu lat prowadzi gastronomiczne lokale franczyzowe. To biznes rodzinny. W przypadku Fit Cake od razu zdecydowała się na multifranczyzę. Prowadzi już lokale w Radomsku i Stalowej Woli. Do końca roku firma planuje uruchomić jeszcze kawiarnię w Sandomierzu.

 Z doświadczania wiemy, że największe szanse w branży gastro mają ci, którzy decydują się na coś nieoczywistego, coś co się dopiero rozwija i ma duży potencjał – mówi franczyzobiorczyni.  Rynek zdrowej żywności jest w Polsce jeszcze w powijakach. Wystarczy wyjechać na Zachód, by stwierdzić, że tam w każdym markecie są wyroby bez glutenu, wege czy bez cukru. U nas zapewne wkrótce też tak będzie. Fit Cake jest jedną z pierwszych sieci oferującą zdrowe fit słodycze w naszym kraju, ma więc perspektywy. Poza tym wypracowała już sobie renomę i sprawne procedury.

65 Fit Cake z końcem roku?

Kawiarnie i restauratorzy szykują się już na okres gastro hossy czyli sezon jesienno-zimowy wraz ze świętami Bożego Narodzenia. To czas, kiedy zwykle podwajają swoje zyski.

Chcemy więc uaktualnić nasz biznesowy plan na ten rok, ponieważ spodziewamy się jeszcze większego zainteresowania franczyzą Fit Cake – prognozuje Rafał Kościuk. Ostrożnie szacuję, że w grudniu na polskim rynku będzie działało około 65 naszych lokali. Jesteśmy w trakcie podpisywania kolejnych kilkunastu umów franczyzowych. Nie ukrywam jednak, że nie obraziłbym się, gdyby okazało się, że ta liczba też jest zaniżona.

Fit Cake coraz odważniej spogląda w stronę zagranicy. Na horyzoncie jest Wielka Brytania, Niemcy i Malta, gdzie sieć chce się rozwijać przez master franczyzę.