Wiosenne porządki potrzebne także latem? W hotelu porządek jest pierwszym przykazaniem o każdej porze roku. Jednak nie wszędzie standardy czystości odpowiadają oczekiwaniom gości. Portal rezerwacyjny HOTEL INFO na podstawie ponad dwóch milionów opinii stworzył zestawienie pokazujące, gdzie na turystów czeka (nie)porządek.
Niektóre kraje nie mogą poszczycić się najlepszą opinią w kwestii czystości, inne natomiast cieszą się mianem prawdziwych ekspertów od porządku. Aktualny raport portalu rezerwacyjnego HOTEL INFO rozprawia się ze stereotypami.
Na pierwszym miejscu znaleźli się hotelarze ze Słowacji. 8,75 punktów pozwoliło właśnie Słowakom cieszyć się z zaszczytnego miana najczystszych hotelarzy w Europie. Na kolejnej pozycji według opinii gości jest Bułgaria z 8,70 punktami.
Szwajcarskie hotele na wysoki połysk
Dobra wiadomość także dla Szwajcarów, cierpiących od stycznia z powodu bardzo wysokiego kursu franka, który spowodował dwucyfrowy spadek procentowej liczby nocujących gości. W kwestii czystości turyści oceniają ich na 8,66 punktów, co daje trzecią lokatę w Europie. Ponieważ urlop w Alpach ze względu cenę franka stał się o 20% droższy dla Polaków i innych Europejczyków, szwajcarscy hotelarze starają się przyciągnąć turystów usługami na najwyższym poziomie.
Zaraz za Szwajcarami na czwartej pozycji uplasowali się Polacy z rezultatem 8,65 punktów. W porównaniu do zeszłego roku o kilka miejsc w rankingu poprawili się niemieccy hotelarze, którzy zajęli 7. miejsce z 8,53 punktami – zaraz za Chorwacją (8,54) oraz ex aequo z Portugalią (8,53).
Konieczne poprawki w hotelach skandynawskich
Skandynawowie wydają się podchodzić dosyć luźno do kwestii porządku. Szczególnie słabo w rankingu goście hotelowi ocenili Danię z wynikiem zaledwie 7,73 punktów. Z 7,92 punktami norweskie hotele prezentują się wprawdzie nieco lepiej, ale nadal znajdują się w europejskim ogonie. Również brytyjscy hotelarze (7,95) nie kładą szczególnego nacisku na czystość w swoich obiektach.
„Czystość w europejskich hotelach kształtuje się na poziomie znacznie powyżej siedmiu punktów, co oznacza wynik dobry do bardzo dobrego” – podsumowuje wyniki Jörg Malang, Chief Product Officer w HOTEL INFO. Przed dokonaniem rezerwacji warto jednak rzucić okiem na opinie innych gości, aby urlop z przyjemności nie zamienił się w koszmar.
Porównanie europejskie: Gdzie mop jest w intensywnym użyciu – a gdzie niekoniecznie?*
|
|
|
Porządek w warszawskich hotelach
W porównaniu największych polskich miast według gości najczystsze są pokoje hotelowe w Warszawie z wynikiem 8,87 punktów. Stolicy po piętach depczą hotelarze z Gdańska (8,83 punktów) i Katowic (8,82 punktów). Nawet ostatnie miasta w rankingu – Poznań (8,52) i Szczecin (8,42) z wynikiem znacznie powyżej ośmiu punktów – wypadają całkiem nieźle.
* Goście hotelowi, którzy dokonali rezerwacji hotelu za pośrednictwem www.hotel.info, oceniają hotel po wyjeździe w skali punktowej (od 0 do 10). Poza takimi kryteriami jak jakość pokoi i stosunek ceny do jakości usług, ocenie mogą podlegać także uprzejmość i kompetencja personelu oraz czystość w pokojach. W przypadku jednakowych ocen o miejscu w klasyfikacji decydowało trzecie miejsce po przecinku