15 czerwca odbyła się premiera nowej filozofii poznańskiej restauracji Concordia Taste. Miejscu przyświeca fundamentalny cel – rozpowszechnianie polskiej, regionalnej kuchni oraz win z rodzimych winnic.
Na lunchu prasowym #prostozpolski spotkali się przedstawiciele lokalnej branży gastronomicznej, dziennikarze, blogerzy kulinarni oraz zaprzyjaźnieni dostawcy i winiarze.
Goście mogli spróbować nowego, autorskiego menu Adama Adamczaka, w którym znalazła się wielkopolska pyra z gzikiem, pierogi z rakami, bulion z węgorza, pieczona kalarepa z dodatkami, a na deser wuzetka oraz sernik. Wszystkie dania zostały sparowane z winami pochodzącymi z naszej autorskiej karty stworzonej przez sommeliera Jacka Kulzę, w której znajdziecie największą selekcję polskich win na świecie – tłumaczy Tomasz Tarkowski, F&B Director Concordia Taste.
Każde z serwowanych dań jest skomponowane ze składników pochodzących od lokalnych dostawców, których wybraliśmy podczas podróży po Polsce, szukając najlepszych, rodzimych producentów, próbując ich produkty i decydując się na te najlepsze – dodaje Adam Adamczak, szef kuchni Concordia Taste.
Z kulinarnej podróży po Polsce, podczas której zespół Concordia Taste poznawał lokalnych dostawców, próbował ich produktów i upraw, powstał reportaż, którego premiera odbyła się właśnie podczas czwartkowego lunchu #prostozpolski.
Reportaż z podróży po Polsce przygotowany przez wrocławskiego artystę Mateusza Gzika dokumentuje nasze starania o to, by w restauracji znalazły się produkty najwyższej jakości – co ważne – od lokalnych dostawców. To właśnie w naszej nowej filozofii #prostozpolski hołdujemy lokalności, doceniamy polskich dostawców, producentów i winiarzy, wracamy do korzeni – do smaków i zapachów rodzimej polskiej kuchni, choć w nowoczesnej odsłonie. Wszystko dlatego, aby promować polskość. Bo – co zaskakujące – nie ma wielu miejsc, które tak bardzo skupiałyby się na polskim produkcie i kuchni. A przecież regiony Polski kryją tyle dobroci, którą należy wręcz celebrować – sezonowe warzywa uprawiane z pasją, gospodarstwa rybackie, gdzie świeże ryby są dostępne niemal codziennie czy polska kultura winiarska, która przeżywa renesans – mówi Tomasz Tarkowski.
Już przed premierą nowej filozofii #prostozpolski w restauracji zadziało się wiele zmian, które składają się na finalny, spójny obraz lokalu i działania zespołu.
Pojawiły się delikatesy, dlatego goście mogą zakupić nasze autorskie przetwory, ale również sery, wędliny i ryby od lokalnych dostawców, z którymi nawiązaliśmy współpracę. Jest sklep z polskimi winami oraz towarzyszący gościom sommelier, którego pasją są polskie wina – to on paruje dania z kieliszkami i zachęca gości do próbowania polskich win. A szczególną okazję mają do tego w cotygodniowych degustacjach organizowanych w czwartki w naszej restauracji. Co najważniejsze – zmianie uległo zarówno menu lunchowe, jak i menu a’la carte. W menu a’la carte goście znajdą selekcję serów, mięs, wędlin, ekologicznych warzyw czy ziół. Ważny element stanowią także świeże ryby z lokalnych łowisk – mówi Tomasz Tarkowski.
Komponując menu lunchowe natomiast szef kuchni Adam Adamczak co tydzień nawiązuje do innego regionu Polski, dzięki czemu przenosi gości w kulinarną podróż po smakach naszego kraju.
Dotychczasowe działania całego zespołu, jakość produktów, lokalność oraz autorskie menu zostały docenione w ostatnim czasie także przez brytyjski dziennik The Guardian. Concordia Taste znalazła się (jako jedyna restauracja z Polski) na liście 35 najlepszych europejskich restauracji.
Czwartkowa premiera i lunch #prostozpolski był nie tylko hołdem dla polskiej kuchni, ale również celebracją ostatnich działań i sukcesów zespołu Concordia Taste.
Bardzo dziękujemy za liczne przybycie wszystkich naszych Gości, wspólne celebrowanie polskiej kuchni i polskiego wina,. Dziękujemy też za wsparcie w budowaniu i szerzeniu filozofii Concordia Taste #prostozpolski. Dzięki temu wiemy, że sezon na Polskę będzie trwał i się umacniał – podsumowuje Ewa Voelkel-Krokowicz, właścicielka restauracji oraz Concordia Design.