Program “Sztuka Serwowania Piwa”

Newsy

Program “Sztuka Serwowania Piwa”

19 sierpnia 2013

Podnoszenie kultury piwa w Polsce, to zadanie, które postawiła sobie Grupa Żywiec, uruchamiając program “Sztuka Serwowania Piwa”, adresowany do barmanów, menedżerów i właścicieli lokali gastronomicznych. Program ma charakter edukacyjny. Trenerzy podczas szkoleń uczą perfekcyjnego serwowania piwa w 7 krokach i dbania o higienę instalacji do nalewania. Przekazują także barmanom podstawową wiedzę na temat produkcji piwa.

Sztuka Serwowania Piwa przyciąga nowych gości.

Powodem zamówienia drugiego piwa w lokalu jest doskonały smak pierwszego. Potwierdzają to efekty programu edukacyjnego Heinekena, realizowanego w wielu krajach na całym świecie, który posłużył za inspirację organizatorom programu „Sztuka Serwowania Piwa”. Lokale zdobyły certyfikat potwierdzający perfekcyjne umiejętności serwowania, sprzedaż piwa wzrasta średnio o 6% (m.in. w Holandii i Irlandii). W Australii lokale uczestniczące w takim programie sprzedały średnio 28% piwa Heineken więcej, niż w poprzednim roku, a na Węgrzech zapewniły piwu Soproni z Grupy Heineken pozycję lidera i wzrost udziałów w rynku z 32.9% do 36.5% (dane za rok 2011).

Serwowanie piwa, to jednak coś więcej, niż tylko doskonale zbudowana piana i odpowiednio dobrana szklanka. Magia piwa wymaga, aby ludzie, którzy je serwują, byli oddani swojej pracy. Pokazał to konkurs, uruchomiony na zakończenie wiosennego etapu programu, w którym wzięło udział 500 lokali, które dotychczas zdobyły certyfikat Jakości Programu „Sztuka Serwowania Piwa”.

Ogólnopolskie głosowanie sms-owe, w którym klienci wybierali najlepsze lokale, pokazał, że sukces w gastronomii wymaga wiedzy, umiejętności i talentu budowania relacji z gośćmi. Aby wygrać konkurs i zdobyć nagrodę, którą była dedykowana kampania reklamowa, trzeba było zmotywować swoich gości do głosowania na lokal tak często, jak na to pozwalał regulamin konkursu, a to nie jest łatwe zadanie.

Spośród 500 lokali z certyfikatem perfekcyjnie serwowanego piwa konsumenci wybrali:

§  Klub Metro z Bydgoszczy,

§  Free Blues Club ze Szczecina,

§  Bar Febo z Warszawy,

§  Kosmo Coctail Bar ze Starachowic,

§  Pub Gondola z Dąbrowy Górniczej.

W konkursie rozgrywanym równolegle w piwiarniach działających pod marką piwa Warka zwyciężyła piwiarnia w Łańcucie.

 

Gastronomia to praca dla ludzi z pasją.

Właściciele i menedżerowie tych lokali, to ludzie dla których gastronomia jest nie tylko sposobem na życie, ale przede wszystkim pasją. Nie ma znaczenia, czy lokal jest małym lokalnym pubem, do którego okoliczni mieszkańcy przychodzą na smaczne obiady i gdzie wieczorami wspólnie kibicują swojej drużynie, czy znanym klubem w centrum miasta. Najważniejsze okazują się relacje z gośćmi i pomysł na lokal.

Warszawski bar Febo, to inspirujący przykład tego, jak lokal może stać się ważnym elementem integrującym mieszkańców nowego osiedla. Mały bar restauracyjny dzięki pasji właściciela stał się ważnym ośrodkiem na warszawskim blokowisku. Bar istnieje od 2007 roku. Stał się ważnym elementem życia mieszkańców, którzy przychodzą do niego na obiady, na mecze, na rodzinne uroczystości. Przychodzą na piwo, ale zawsze mogą też liczyć na ciekawe przekąski i smaczną kuchnię. Właściciel i manager zna wszystkich i wszyscy znają właściciela. Dlatego gdy rozpoczął się konkurs, wspólnie walczyli o to, aby ich lokal zwyciężył i zdobył nagrodą. Jarek Kowaluk – pasjonat gastronomii, który rozpoczynał swoją zawodową drogę od małego baru, spełnia swoje marzenia, budując biznes gastronomiczny od podstaw. Zdobycie certyfikatu jakości było ważnym krokiem w życiu baru Febo – potwierdzało jakość serwowanego piwa i skutecznie podkreśliło, że każdy klient małego baru jest najważniejszy. Kibic warszawskiej Legii stworzył miejsce, w którym serwowanie piwa i piłka nożna są najważniejsze, co nie znaczy, że dla innych brak tam miejsca. To świetny przykład sukcesu lokalnego biznesu.

Szczeciński Free Blues Pub to zupełnie inny rodzaj biznesu – słynny w mieście klub z miejscami na 300 osób i ośrodek kultury studenckiej, propagujący muzykę bluesową, dom bluesowej kapeli Free Blues Band, w którym grają znane kapele i odbywają się wielkie imprezy, dzięki udziałowi w programie „Sztuka Serwowania Piwa” przyciąga nie tylko miłośników bluesa, ale też dobrze nalanego piwa. Po zwycięstwie w konkursie daje się zauważyć napływ nowych gości. Jak mówi Andrzej Malcherek, widać zainteresowanie tematem serwowania piwa, a przez to także i samym klubem, w którym niezwykła muzyczna atmosfera pozwala dzielić się emocjami podczas koncertów na żywo.

Warecka piwiarnia w Łańcucie szczyci się wprowadzeniem do kulturalnego życia miasta stałych imprez. Piwiarnia pełna życia może być także kuźnią talentów. Zbigniew Markowicz, właściciel piwiarni, z dumą podkreśla, że laureatka jednej z edycji dorocznego konkursu karaoke, Beata Dobosz z powodzeniem walczyła o tytuł najlepszej piosenkarki ostatniej edycji programu The Voice Of Poland. Stali Goście piątkowych wieczorów z piosenką karaoke rezerwują miejsca z tygodniowym wyprzedzeniem. W inne dni gości przyciągają starannie przygotowane dania i świetnie nalane piwo.

Historie zwycięskich lokali potwierdzają znaną w branży prawdę, że gastronomia to bardziej pasja niż biznes. Jeśli uda się dopasować pomysł na lokal do oczekiwań klientów i zaproponować im coś, co sprawi, że uznają go za swoje miejsce, można liczyć na sukces. Perfekcyjnie podane piwo to jeden z bardzo ważnych elementów tego sukcesu, który sprawia, że klienci wracają po kolejne. Dzięki programowi „Sztuka Serwowania Piwa” i certyfikatom jakości mogą mieć pewność, że nigdy się nie zawiodą.

Więcej informacji na temat programu Sztuka Serwowania Piwa realizowanego przez Grupę Żywiec można znaleźć na stronie www.sztukaserowaniapiwa.pl oraz na profilu www.facebook.com/SztukaSerwowaniaPiwa.