Procedury ochrony dzieci w hotelach efektem współpracy IGHP i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Aktualności

Procedury ochrony dzieci w hotelach efektem współpracy IGHP i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Procedury ochrony dzieci w hotelach to efekt wspólnych działań Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Dokument w przystępny sposób określa, jak personel hotelu powinien zareagować w sytuacji zagrożenia krzywdzenia dziecka przez dorosłego.

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego od 2017 roku współpracuje z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę przy inicjatywach wspierających kwestię ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w turystyce. W 2022 roku IGHP podjęła wspólne działania, którego efektem są Procedury ochrony dzieci w hotelach. To dokument, który w konkretny i jasny sposób określa, jak personel hotelu powinien zareagować w sytuacji zagrożenia krzywdzenia dziecka przez dorosłego. Procedury dotyczą zarówno sytuacji, w których pracownik hotelu ma przekonanie, że doszło do skrzywdzenia, jak i takich, które wymagają dalszej weryfikacji.

Dokument   ten ochrony dzieci w hotelach” ma formę edytowalną, dzięki czemu, każdy hotel/obiekt może dostosować zapisy do własnych realiów funkcjonowania lub uzupełnić istniejące już w hotelu procedury.

Ponadto Fundacja zorganizowała cykl bezpłatnych webinarów dla pracowników branży hotelarskiej pt. „Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w sektorze podróży i turystyki”. Zapisy już ruszyły:

·        10.01.2022, godz. 13.30 – 15.00 (zapisy do 5.01.2023)

·        17.01.2023, godz. 13.00 – 14.30 (zapisy do 13.01.2023)

·        26.01.2023, godz. 09.30 – 11.00 (zapisy do 24.01.2023)

Aby zapisać się na webinar, należy wypełnić formularz online: FORMULARZ

Szczegółowe informacje na temat problematyki krzywdzenia dzieci w turystyce znajdują się na stronie Fundacji: www.standardy.fdds.pl/hotele

Fundacja przygotowała również broszurę dla pracowników hoteli, która opisuje problem wykorzystywania seksualnego dzieci w turystyce, a także wskazuje na konkretne rozwiązania, jakie może zastosować każdy obiekt hotelowy.  

Broszury