Zakończyły się drugie, poznańskie rozgrywki IFL, rozgrywane pod patronatami marek: Martini, Schweppes, Red Bull i Carlsberg. Za nami kolejne starty zawodników w konkurencjach Free Pouring, Speed Flair, Working i Exhibition Flair.
Pierwszy dzień IFL (10.06.) dedykowany był konkurencjom Speed Flair i Free Pouring, w którym startowali juniorzy, drugi dzień (11.06.) objął konkurencje Working Flair i Exhibition Flair, rozgrywane w systemie „Open”.
W konkurencji Free Pouring uczestnicy mieli za zadanie nalanie wylosowanych wcześniej miar od 20 ml do 100 ml bez użycia jigera. W konkurencji Speed Flair, barmani przygotowywali w jak najszybszym czasie i przy zachowaniu międzynarodowych standardów barmańskich trzy drinki (Martini Grand Prix z wykorzystaniem Martini Rosso i Martini Extra Dry, Cuba Libre i Electric Lemonade). Musieli także w oryginalny sposób zaprezentować Perfect Serve piwa Carlsberg.
W porannych eliminacjach drugiego dnia (konkurencja Working) wystartowało 19 barmanów. Do wieczornego finału zakwalifikowało się 10 uczestników, którzy rywalizowali w połączonych konkurencjach Working/Exhibition. Zadaniem zawodników było przygotowanie w ciągu 6 minut czterech drinków oraz ciekawą prezentację piwa Carlsberg.
Zawodnicy rywalizowali także o nagrodę marki Schweppes w wysokości 4000 zł. Otrzyma ją zawodnik, który podczas wszystkich rozrywek IFL zdobędzie największą ilość punktów w kategorii łączonej „wizerunek i miksologia”. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi podczas grudniowych rozgrywek IFL Grand Final.
Umiejętności zawodników oceniane były przez Michała Kośnika z Evolutionbar, Cezarego Brodę, reprezentującego firmę Carlsberg oraz Marcina Osypińskiego z Flair Academy.
Zwycięzcą poznańskich rozgrywek IFL został Marek Posłuszny z Flair Factory, który automatycznie otrzymał awans do IFL Grand Final, zaplanowanego na grudzień. Drugi na podium był Michał Kowalewski, a trzeci uplasował się Arek Kuna. Zwycięzcą konkurencji Free Pouring i Speed Flair w kategorii Junior został Grzegorz Matuszak z Poznania. Za nami druga w tym roku odsłona
Producentem i organizatorem tegorocznej edycji Independent Flair League jest podobnie jak ubiegłym roku, Entertainment Group, agencja specjalizująca się w organizacji imprez i wydarzeń specjalnych. „Poradnik Restauratora” jest patronem medialnym konkursu.