“Poznań za pół ceny”

Newsy

“Poznań za pół ceny”

30 września 2009

Więcej turystów, większe obroty – takie są efekty akcji “Poznań za pół ceny”. Ale mogłyby być o wiele lepsze – pisze Puls Biznesu. Na początku czerwca gazeta opisywała założenia drugiej edycji akcji “Poznań za pół ceny”. Lokalny samorząd oraz przedsiębiorcy połączyli siły, by wspólnie przygotować ofertę dla mieszkańców i turystów i pokazać, że stolica Wielkopolski nie samymi imprezami targowymi żyje. W akcję zaangażowali się restauratorzy i hotelarze, kusząc klientów niższymi o 50 proc. cenami. Znamy już wyniki tej akcji. Eksperci z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu podkreślili jej skuteczność jako “średnią”. Niemniej, jak pokazują liczby, tegoroczne przedsięwziecie wypadło lepiej niż rok wcześniej. Przede wszystkim wzrosła maksymalna liczba uczestników akcji z 13 tys. do 21 tys. Największym beneficjantem okazali się restauratorzy. Odwiedziło ich blisko 5 tys. klientów.
– Przeciętnie jedna restauracja obsłużyła minimum 272 klientów korzystających z promocyjnych cen. Liczba wszystkich obsłużonych klientów w weekend 13-14 czerwca była 2,8 razy wyższa od liczby klientów obsłużonych podczas przeciętnego weekendu – piszą Piotr Zmyślony i Marcin Olszewski, autorzy raportu.