Program Menu Bez Tajemnic ma na celu odtajnienie restauracyjnego menu poprzez dodanie informacji na temat wartości odżywczej dań. Po warszawskim Bistro Melon przyszła pora na poznańską restaurację Monidło, która we wtorek, 26 lipca przystąpiła do Programu oraz związanego z nim miesięcznego eksperymentu.
Menu Bez Tajemnic to program zachęcający właścicieli lokali gastronomicznych do wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom konsumentów poprzez umieszczanie w menu większej ilości informacji na temat wartości odżywczej dań. „Przygotowując założenia Programu opieraliśmy się na wynikach World Menu Report, pierwszego globalnego raportu na temat wymagań konsumentów względem branży gastronomicznej.
Z przeprowadzonych na zlecenie Unilever Food Solutions w 2010 roku badań wynika, że stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami i coraz częściej dbamy o to, co jemy. Mamy nadzieję, że dzięki naszym staraniom z kart menu w całej Polsce będzie można dowiedzieć się więcej m.in. na temat ilości węglowodanów, białek czy tłuszczów zawartych w każdym daniu” – mówi Janina Śliwa, Specjalista ds. Public Relations w Unilever Food Solutions.
– Działania związane z Programem rozpoczęliśmy w Bistro Melon, w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej. W pierwszym miesiącu współpracy przeprowadzony został eksperyment socjologiczny. Jego wyniki pokazały, że program idzie w dobrym kierunku i znajduje odzwierciedlenie w wymaganiach konsumentów. Po Warszawie czas na eksperymenty w Poznaniu i Krakowie. Działania wokół Programu prowadzone są również na stronie www.menubeztajemnic.pl oraz na Facebook’owym fanpage’u Programu o nazwie Tajemnice restauracji – mówi Janina Śliwa, Specjalista ds. Public Relations w Unilever Food Solutions.
We wtorek 26 lipca w przytulnych wnętrzach restauracji Monidło w Poznaniu, odbyło się spotkanie prasowe, będące jednocześnie inauguracją przystąpienia lokalu do Programu i miesięcznego eksperymentu. Menu lokalu zostało uzupełnione o dodatkowe informacje na temat wartości odżywczej dań. Przez miesiąc goście restauracji będą wypełniać ankiety socjologiczne dotyczące Programu. Po ich podsumowaniu przedstawione zostaną wyniki badań.
O to, co przekonało Restaurację Monidło do przystąpienia do programu, zapytaliśmy jej właścicielkę, Lidię Łaźniak: „Restauracja Monidło powstała z naszego zamiłowania do kuchni i pasji gotowania. Serwując klientom dania dokładamy wszelkich starań, aby były one jak najlepsze, a jednocześnie chcemy wychodzić naprzeciw ich wymaganiom. Wielu naszych klientów zadaje nam pytania dotyczące kaloryczności, zawartości tłuszczu, błonnika czy soli. Program Menu Bez Tajemnic to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, dlatego z chęcią wzięliśmy w nim udział”.
W działania Programu zaangażowana jest m.in. Iwonna Niegowska, specjalista ds. żywienia firmy Unilever. „Wykonując swój zawód od lat obserwuję trendy żywieniowe oraz wzrastającą świadomość żywieniową Polaków. Menu Bez Tajemnic to niewątpliwie nowatorski Program, który daje klientom lokali gastronomicznych możliwość dokonywania wyborów żywieniowych, których do tej pory nie mieli. Wybierając się na kolację czy lunch do Restauracji Monidło goście znajdą w menu dodatkowe informacje, takie jak GDA czyli wskazane dzienne spożycie dla kaloryczności, tłuszczów, węglowodanów, białka, sodu oraz błonnika w jednej porcji produktu. Teraz niezależnie od tego, czy jesteśmy na diecie odchudzającej, czy nie, możemy jedząc poza domem świadomie się odżywiać” – podsumowuje Iwonna Niegowska.
Po Poznaniu nadszedł czas na eksperyment w krakowskiej restauracji Aperitif.
– Cieszymy się, że eksperymenty w Poznaniu i Krakowie już się rozpoczęły. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych właścicieli lokali do przystąpienia do Programu. Wszelkie informacje na temat tego, jak to zrobić znajdują się na stronie www.menubeztajemnic.pl. Kroki, które należy podjąć są bardzo proste – wystarczy zapoznać się z regulaminem i wypełnić formularz zgłoszeniowy – zachęca Janina Śliwa, Specjalista ds. Public Relations w Unilever Food Solutions.