Wraz z nadejściem wiosny startuje Restaurant Week. Zbliżająca się edycja odbędzie się pod hasłem #FoodFeelsGood i potrwa blisko trzy tygodnie – od 23 marca do 10 kwietnia.
Czy można poprawić samopoczucie jedzeniem? Czy wspólne posiłki wpływają na nasze zdrowie i jakie jedzenie nas uszczęśliwia? Właśnie wystartowała ogólnopolska kampania #FoodFeelsGood, która będzie edukować o relacjach między tym co jemy a jak się czujemy i zachęcać do świadomych wyborów jedzeniowych dla lepszego samopoczucia. Towarzyszy ona wiosennej edycji Restaurant Weeka, największego Festiwalu kulinarnego w Polsce.
Jedzenie ma ogromny wpływ na to, jak czujemy się na co dzień. Co, z kim i gdzie jemy, sprawia, że nasze emocje mogą być bardziej radosne czy spokojniejsze. Stąd pomysł na kampanijne hasło edycji #FoodFeelsGood, która dedykowana jest dbaniu o siebie i swoich najbliższych oraz generowaniu dobrych emocji poprzez jedzenie – zaznacza Ewa Pawella, współorganizatorka Festiwalu. Razem z najlepszymi restauracjami w kraju mówimy: okaż sobie, że się kochasz, zadbaj o siebie i daj się ugościć z bliskimi w najlepszych restauracjach! Zapraszamy wszystkich Gości na największe wydarzenie kulinarne. Niech skala odkrywania restauracji i nowych smaków będzie ponownie rekordowa.
Co nowego?
W Festiwalu weźmie udział blisko 400 najlepszych restauracji z 14 największych aglomeracji w całej Polsce. Grono festiwalowych regionów w tej edycji poszerzyło się o dwa dodatkowe miasta. Po raz pierwszy goście zarezerwują stoliki w Radomiu i Częstochowie. Wśród festiwalowych restauracji znajdziemy: warszawskie Słodki Słony Familia, Browar Warszawski, Hoża Argentine Steakhouse, Plac Hallera czy Elixir by Dom Wódki. W Restaurant Week wezmą udział także takie restauracje jak: krakowska William Rabbit, łódzka Powidoki, poznańska Do Środka, trójmiejska Słona woda, wrocławska Ida kuchnia i wino, reszowska Oranżeria, śląska Chopina 5, białostocka Świętojańska 21, radomska Pa Tha Tai, częstochowska Restauracja Ecru, mazurska Staromiejska, szczecińska Va banque oraz lubelska Niebo i las. Podczas wiosennej edycji nie zabraknie debiutantów, zarówno jeśli chodzi o restauracje, jak i o nowe składniki w festiwalowych menu.
Unikalne dania #SpozaKarty
Najlepsze restauracje przygotowały specjalne popisowe menu składające się z przystawki, dania głównego i deseru, które będzie dostępne w specjalnej festiwalowej cenie 59 zł. Każdy pełnoletni Gość Festiwalu otrzyma w prezencie także festiwalowy koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic Water.
Menu wiosennej edycji zaskakuje! Chefowie wykazali się niezwykłą kreatywnością przy przygotowywaniu festiwalowych dań spoza karty bogatych w super składniki takie jak błonnik, antyoksydanty, foliany, witamina D, magnez czy produkty fermentowane! Popis ich umiejętności i talentu zaskoczy, zachwyci, zadba o najlepsze kulinarne wspomnienia wielu Gości oraz ich dobre samopoczucie. Już sama lektura menu potwierdza, jak starannej selekcji składników dokonali jego autorzy. Jest sezonowo i przede wszystkim zdrowo, stąd sporo nowalijek, owoców i warzyw, w wielu ciekawych odsłonach. Jest bardzo szeroki wybór ryb i owoców morza bogatych w witaminy i składniki odżywcze jak np. białko, cynk czy kwasy omega-3. Wśród nich: okra, dorsz, halibut, sandacz, czy pstrąg, ośmiornice, krewetki, małże i kalmary. Jest polska dziczyzna i najlepszej jakości wołowina. Propozycje menu są na tyle ciekawe, że trudno będzie dokonać wyboru.
W ofercie festiwalowej tradycyjnie dostępne będą dania wegetariańskie i wegańskie, mięsne i rybne. Miejsca w wybranej restauracji można już rezerwować na stronie Festiwalu https://restaurantweek.pl/ lub wygodnie w aplikacji https://app.rclb.pl. Festiwal pozostaje wierny filozofii #SzanujJedzenie. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji online, marnowanie żywności w restauracjach ograniczone jest do minimum.