Dodano, że wśród najważniejszych czynników zazwyczaj branych pod uwagę przy organizacji wyjazdów pojawił się nowy, związany z aktualną sytuacją epidemiczną – wprowadzenie przez obiekt podwyższonych standardów higienicznych. Czynnik ten jest ważny dla 82% turystów, w tym dla 41% – bardzo ważny.
POT wskazała, że w związku z tym Ministerstwo Rozwoju wspólnie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym przygotowało wytyczne dla hoteli, obiektów i pensjonatów, pozwalające im funkcjonować w trakcie pandemii. Działania te związane są z kolejnym etapem odmrażania gospodarki, w ramach którego rząd zdecydował się od 4 maja otworzyć hotele, usługi noclegowe oraz część atrakcji turystycznych.
– Naszym celem było przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i gości obiektów turystycznych w tym trudnym czasie. Zależy nam na tym, by pobudzić branżę i umożliwić jej działanie w trakcie epidemii. Jesteśmy przekonani, że otwarcie bazy noclegowej, przy zachowaniu dobrych praktyk i środków ostrożności pozwoli branży turystycznej ponownie zarabiać ― powiedział, cytowany w czwartkowym komunikacie, wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.
Organizacja oceniła, że Polacy są spragnieni podróżowania, a ze zleconego przez nią badania wynika, że 30% Polaków w ciągu najbliższych kilku tygodni planuje wyjazd turystyczno-wypoczynkowy z przynajmniej jednym noclegiem – z tego 87% z nich chce podróżować po Polsce – najczęściej w góry (34%), nad morze (27%) lub nad jeziora (16%).
To pozwala nam z optymizmem spojrzeć na perspektywę tegorocznych wakacji i z pewnością jest dobrą prognozą dla branży turystycznej. Pierwsza odrodzi się turystyka krajowa. Polska Organizacja Turystyczna, aby wzmocnić ten pozytywny przekaz i pomóc Polakom uniknąć zakażenia koronawirusem, 4 maja rozpocznie kampanię promującą bezpieczne podróżowanie po Polsce ― zaznaczył, cytowany, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
POT oceniła, że dla turystyki duże znaczenie będzie miało także równoczesne otwarcie niektórych atrakcji turystycznych, w tym np. muzeów. Dodano, że 78% respondentów zwraca na to uwagę. Zdecydowana większość turystów – 64% – chce wybrać się do płatnych obiektów noclegowych, a 16% zamierza odwiedzić rodzinę lub przyjaciół.
Badanie wykonano 22-26 kwietnia 2020 roku przez ARC Rynek i Opinia sp. z.o.o., na reprezentatywnej próbie osób w wieku 18-64 lat; 1030 respondentów.
fot. pixabay.com.pl