Ponad 93% franczyzy w sieci Sfinksa na koniec I kwartału 2025

Aktualności

Ponad 93% franczyzy w sieci Sfinksa na koniec I kwartału 2025

02 czerwca 2025

Na koniec I kwartału 2025 r. udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska wzrósł do 93,3%, wobec 80% rok wcześniej. Lokale działające pod markami Sphinx Restauracje, The Burgers by Sphinx i Chłopskie Jadło wypracowały 50,31 mln zł przychodów gastronomicznych – o 6% więcej niż rok temu.

Zmiana modelu operacyjnego wpłynęła na spadek przychodów skonsolidowanych do 12,78 mln zł (z 21,05 mln zł), co wynika z wyłączenia z konsolidacji restauracji przekształcanych na franczyzy. Mimo to zysk brutto na sprzedaży pozostał stabilny (6 mln zł vs 6,1 mln zł rok wcześniej), a rentowność wzrosła z 29% do 47%.

Zgodnie ze strategią konsekwentnie rozwijamy model franczyzowy. Do tej pory przekazaliśmy 16 lokali, a do końca roku planowane są kolejne. Jednocześnie rosną obroty lokali i poprawia się rentowność sprzedaży – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

W okresie transformacji występują przejściowe spadki obrotów i opłat franczyzowych – m.in. z powodu oczekiwania na koncesje czy zmian w zespołach. Wpływa to na wyniki finansowe: skonsolidowany wynik netto wyniósł -2,02 mln zł, a EBITDA spadła do 1,78 mln zł (z 6,1 mln zł rok wcześniej).

Efektywność lokali będzie rosła, m.in. dzięki wsparciu centralnego marketingu i rosnącej popularności aplikacji Aperitif, w tym nowego programu Aperitif Smart, oferującego 30% zniżki z okazji 30-lecia Sphinx – dodaje Cacek.

W I kwartale sieć powiększyła się o nową restaurację w Lubinie, a w maju otwarto kolejny lokal w Jarocinie – oba w modelu franczyzowym. Trwają przygotowania do kolejnych otwarć, m.in. w Trójmieście.

Nowym kierunkiem rozwoju jest Sphinx Box – marka wprowadzona w II kwartale 2025 r., oferująca dietę pudełkową z daniami inspirowanymi menu. Usługa dostępna jest już w ponad 4 tys. miejscowości w Polsce.