Ponad 3 000 lokali ratuje jedzenie z Foodsi

Aktualności

Ponad 3 000 lokali ratuje jedzenie z Foodsi

Tu się nie marnuje! – takim hasłem może pochwalić się już ponad 3 000 lokali, które dołączyły do Foodsi. Zrównoważony i odpowiedzialny biznes przestał być modą, a stał się koniecznością w czasach trudnych dla środowiska.

Według najnowszego raportu PROM rocznie w Polsce marnuje się aż 5 milionów ton jedzenia. Wyrzucane produkty to zużyta woda, energia, a także dodatkowe ilości śmieci.

Z pomocą w ratowaniu paczek-niespodzianek przybywa polska aplikacja Foodsi. Dzięki niej użytkownicy mogą codziennie ocalić to, czego nie udało się sprzedać. Aplikacja została pobrana przez 700 000 osób, a ta liczba nadal rośnie! Ratować można przede wszystkim jedzenie z restauracji, kawiarni, piekarni czy cukierni. To raj dla tych, którzy dokonują świadomych zakupów, ale także dla tych szukających okazji.

Liczba miejsc, które chcą prowadzić swój biznes w duchu less waste wciąż wzrasta. Do społeczności Foodsi dołączyli m.in. tacy Partnerzy jak Thai Wok, Salad Story, Cofix, Aromat, Przystanek Piekarnia, Batida i wiele innych. Dzięki temu lokale nie tylko minimalizują straty, ale także zyskują nowych klientów i marnują mniej.

Przewodnie hasło marki Thai WOK to „świeże składniki prosto z woka”. Oznacza to, że codziennie do naszych restauracji dostarczane są świeże surowce, z których przygotowujemy nasze dania. Przed podjęciem współpracy z Foodsi dania, których nie udało się sprzedać, były po prostu utylizowane. Dzięki Foodsi minimalizujemy ilość strat, użytkownicy mogą sporo zaoszczędzić, a przy tym wszyscy mamy poczucie, że zrobiliśmy coś dobrego dla naszej planety. Zmniejszamy przy okazji także straty finansowe, które są następstwem marnotrawienia żywności. W ciągu 5 miesięcy współpracy udało się nam się razem uratować już 10 000 paczek z jedzeniem – mówi Bartosz Brusikiewicz, Dyrektor Generalny Thai Wok.

W dobie rosnącej inflacji, a także wciąż odczuwalnych skutków pandemii, zarówno klienci jak i przedsiębiorcy szukają oszczędności. Foodsi jest jedną z możliwości, które pozwalają  podreperować budżet i zminimalizować straty. Konieczność podawania jak najświeższych produktów swoim gościom oraz klientom, niestety skutkuje tym, że część żywności ląduje w koszu, mimo aktualnej daty przydatności.

Dołączyliśmy do Foodsi w sierpniu 2020 roku, w dość specyficznym okresie pandemicznym, gdzie jakiekolwiek planowanie było bardzo utrudnione. Foodsi pomogło nam w optymalizacji nieregularnej sprzedaży, dało szansę na minimalizowanie strat i jednocześnie na dotarcie do nowych grup klientów. Współpracę cały czas rozwijamy, dochodzą kolejne lokale  – dzięki temu skala kooperacji sukcesywnie się zwiększa — opowiada o współpracy Yevhenii Shvets, Dyrektor Operacyjny Cofix Polska.

Obsługa aplikacji jest prosta i intuicyjna nie tylko dla użytkowników, ale także dla lokali. Wystawienie paczki to kilka kliknięć. Można je dodawać na bieżąco lub cyklicznie. Wystarczy wybrać liczbę paczek, dzień oraz godziny, w których klienci mogą je odebrać.