W Mikserze Kulinarnym – bezpłatnym szkoleniu dla uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy – wzięło udział ponad 270 osób z całej Polski. To największa liczba uczestników w historii programu Szef dla Młodych Talentów, prowadzonego przez Makro Polska. Drugie spotkanie w nowej edycji poprowadzili Jakub Steuermark, Maciej Nowicki i Radosław Pernach.
Na młodych adeptów sztuki kulinarnej, obecnych 26 października w Akademii Inspiracji Makro w Warszawie, czekały prezentacje, prelekcje i pokazy kulinarne, poszerzające ich wiedzę z dziedziny gastronomii. Jakub Steuermark, szef kuchni Oerlemans, na pokazie kulinarnym zaprezentował m.in. zestaw shake’ów z polskich owoców oraz polskie warzywa starych odmian jako przykład dodatków do dań mięsnych i rybnych. Z kolei prezentację produktową przeprowadził Radosław Pernach – starszy specjalista ds. warzyw i owoców w Makro Polska. Zaprezentował uczestnikom egzotyczne warzywa i owoce, opowiedział o ich właściwościach i zastosowaniu oraz podzielił się ciekawostkami o pochodzeniu truskawek czy włoszczyzny. Adepci sztuki kulinarnej mieli także okazję wysłuchać prelekcji Macieja Nowickiego. Szef kuchni Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie opowiedział m.in. o rekonstrukcji polskiej XVII-wiecznej sztuki kulinarnej.
Po Mikserze Kulinarnym kilkuset uczniów rozwiązało test sprawdzający wiedzę. Dwie osoby, które zdobędą najwyższy wynik, wygrają staże – w restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju u Wojciecha Harapkiewicza oraz w Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie, pod okiem Macieja Nowickiego.
Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: Żółty Przewodnik Gault&Millau Polska – prestiżowy, międzynarodowy przewodnik prezentujący najlepsze restauracje, hotele i produkty w Polsce oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii, który przygotowuje koszulki i bluzy dla uczestników Mikserów Kulinarnych oraz zdobywców staży. Partnerem spotkania był Oerlemans Foods Polska – producent wysokiej jakości mrożonych warzyw i owoców.
Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni. W pierwszej edycji programu w dziewięciu Mikserach Kulinarnych udział wzięło 1100 uczestników z całej Polski, spośród których piętnastu wygrało staże w wiodących restauracjach. Z myślą o uczniach powstają także materiały edukacyjne i książka „Mix Wiedzy Kulinarnej”.