AmRest Holdings SE (WSE: EAT) („AmRest”, „Spółka”), największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie Środkowo-Wschodniej ogłosiła finalizację umowy z dnia 19 kwietnia 2016 roku ze Starbucks Coffee Company dotyczącej nabycia operatora sieci Starbucks w Niemczech. Wraz z wejściem w życie tej umowy AmRest stał się operatorem 144 kawiarni Starbucks na rynku niemieckim.
Przejęcie sieci kawiarni Starbucks w Niemczech jest kolejnym przykładem realizacji strategii Spółki, która dąży do uzyskania pozycji lidera rynku restauracyjnego w segmentach Quick Service Restaurants oraz Casual Dining Restaurants w Europie. Dzięki włączeniu wspomnianych kawiarni do swojego portfela AmRest zarządza obecnie 1074 restauracjami w 12 krajach.
Przekroczenie liczby 1000 restauracji to krok milowy w rozwoju naszej firmy, który umacnia pozycję AmRest na europejskim rynku restauracyjnym. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani tym faktem – mówi Wojciech Mroczyński, członek Zarządu Spółki odpowiedzialny za strategię. – Osiągnięcie progu 1000 lokali zajęło nam niecałe 23 lata. Obserwując tempo wzrostu w ostatnim czasie oraz potencjał dalszego rozwoju, jestem przekonany, że podwojenie tej liczby to kwestia najbliższych kilku lat – dodaje.
Historia AmRest zaczęła się w 1993 roku od otwarcia pierwszej restauracji Pizza Hut na wrocławskim Rynku. Obecnie do zarządzanych przez Spółkę marek należą KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, La Tagliatella, Blue Frog oraz Kabb. Każdego dnia ponad 25 tysięcy pracowników AmRest, w duchu kultury „Wszystko Jest Możliwe!”, serwuje wyśmienite dania oraz wyjątkową obsługę po przystępnej cenie.