Pomysły na wiosenny detoks dla restauracji

Newsy

Pomysły na wiosenny detoks dla restauracji

16 kwietnia 2013

Wiosną więcej osób decyduje się na wyjście do restauracji. Czyste i przyjemne otoczenie podtrzyma wiosenny powiew optymizmu wśród klientów, ale przede wszystkim jest podstawą do utrzymania dobrej reputacji wśród klientów. Jak mówi Adam Chrząstowski: „Czystość pomieszczeń restauracji, a w szczególności toalet dla gości jest dla mnie sygnałem, w jakim stanie higienicznym jest całe zaplecze”.

Według raportu Tork „The Sustainability Gap” 24% osób odwiedzających restauracje opowiada swoim znajomym o tym, że dany lokal gastronomiczny postrzegają jako czysty i higieniczny. Jednak już 96% badanych jest skłonnych do podzielenia się negatywną opinią, jeśli w miejscu, które odwiedzili było brudno.

Potwierdza to Adam Chrząstowski, szef kuchni w krakowskiej restauracji Ancora i ambasador marki Tork: „Czystość pomieszczeń restauracji, a w szczególności toalet dla gości jest dla mnie sygnałem, w jakim stanie higienicznym jest całe zaplecze. Gdy widzę zaniedbaną toaletę to mam niemal stuprocentową pewność, że posiłki są przygotowywane w równie złych warunkach. W takich sytuacjach po prostu odpuszczam sobie jedzenie” – komentuje Chrząstowski.

Jak rekomendują specjaliści Tork, nawet jeśli przeprowadzenie gruntownego remontu lokalu nie jest możliwe, wystarczy kilka kroków, aby odświeżyć restaurację i ułatwić utrzymywanie jej w czystości.

1. Szybkie malowanie. Warto rozważyć zamknięcie restauracji na jeden dzień, żeby przemalować i odświeżyć ściany. W kuchni dobrze sprawdzają się farby z błyszczącym wykończeniem, które łatwo przetrzeć w razie zachlapania czy pobrudzenia. W sali restauracyjnej lepiej sprawdzą się farby emaliowane lub półmatowe (satynowe), ale należy upewnić się, że wybrany kolor nie będzie męczący dla oczu i wprowadzi gości w odpowiedni nastrój.

2. Sprzątaj z głową. Wiosenne porządki będą łatwiejsze, jeśli wykorzystamy do tego celu profesjonalne czyściwa. Czyściwa Tork sprawdzają się do skutecznego czyszczenia wszelkich powierzchni: blatów, stołów, sprzętów kuchennych i innych trudno dostępnych miejsc. Przy czyszczeniu podłogi warto poświęcić czas oczyszczeniu fug, a w przypadku dywanów warto oddać je do profesjonalnego serwisu czyszczącego.

3. Toaleta, do której przyjemnie wejść. Zaniedbana toaleta może zepsuć reputację nawet najlepszej restauracji. W 2001 roku Tork przeprowadził badanie postrzegania toalet w restauracjach. Również to badanie potwierdziło, że negatywne opinie o braku higieny w toaletach bardzo szybko rozprzestrzeniają się wśród potencjalnych gości. Jednym ze sposobów na utrzymanie porządku w toalecie jest używanie dozowników, które dozują tylko jeden odcinek ręcznika papierowego. Dozowniki Tork zostały zaprojektowane w taki sposób, aby pozostałe ręczniki pozostały we wnętrzu i nie wypadały na podłogę. Dzięki temu w toalecie łatwiej zapanować nad porządkiem.

4. Organizacja, organizacja, organizacja. Wiosna sprzyja motywacji, ale o czystość w restauracji należy dbać przez cały rok. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzątanie toalety czy o wdrożenie nowych standardów wśród pracowników – ułożenie własnego programu utrzymania czystości w restauracji usprawni owocne rozwijanie się gastronomicznych biznesów. Czyste środowisko pracy sprzyja dobremu biznesowi.