Pomorskie stawia na kulinaria

Newsy

Pomorskie stawia na kulinaria

11 marca 2013

Pomorskie, jako pierwszy region w Polsce, skupia się na budowaniu marki i wizerunku regionu w oparciu o nowoczesną i prestiżową kulturę kulinarną. Celem działań „Pomorskie Culinary Prestige” jest promowanie lokalnej gastronomii w kraju i zagranicą, wsparcie biznesowe restauratorów, a w konsekwencji stymulacja atrakcyjności turystyki kulinarnej w regionie. Warto obserwować co się będzie działo.

Współpraca miast. Spotkanie blogerów.

Krystyna Hartenberger- Pater informuje, że „odbyło się już pierwsze wspólne przedsięwzięcie kulinarne z Gdańskiem i Pruszczem Gdańskim. Mam nadzieję, iż wkrótce do działań przyłączą się pozostałe miasta, takie jak Sopot, Gdynia czy Malbork.” Zadaniem Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej jest integracja środowiska i zaangażowanie miast do działań „Pomorskie Culinary Prestige”, tak aby połączyć inicjatywy i zachować spójność w budowaniu marki regionu.

W ostatni weekend z inicjatywy Justyny Zdunek, właścicielki gdańskiej Metamorfozy odbyło się spotkanie popularnych polskich blogerów opisujących usługi restauracyjne. Blogerzy w ramach warsztatów odwiedzili sopocką restaurację Bulaj Artura Moroza, który prezentował ryby z Bałtyku i kaszubskich jezior, odbyli podróż w czasie w kuchni restauracji Metamorfoza, gdzie blogerzy gotowali zupę z jabłek, przyrządzali pstrąga i przepiórkę. Goście próbowali, również gockich specjałów w nowo otwartym obiekcie muzealnym Faktoria w Pruszczu Gdańskim. Już wkrótce kolejne wydarzenia promujące gastronomiczne i turystyczne walory regionu:

– organizowanie wizyt studyjnych dla dziennikarzy/blogerów

– spotkania integracyjne szefów kuchni, restauratorów i kucharzy

– współorganizacja konferencji biznesowych i marketingowych dla gastronomii

– stworzenie e-platformy komunikacyjnej prezentujący potencjał kulinarny Pomorza

– podróże restauratorów, wymiana doświadczeń i wiedzy z innymi regionami Europy

– konferencje prasowe dla polskich i zagranicznych dziennikarzy połączone ze study tour

Pomorskie kulinaria promuję się zagranicą

Pomorskie skupia się w dużej mierze na działaniach zagranicą. Wybrane zostały kraje, które doceniają wysoką kulturę kulinarną oraz powiązane są z Trójmiastem optymalnymi połączeniami komunikacyjnymi min. Szwecja, Norwegia, Finlandia czy Hiszpania. Dzięki wieloletniej współpracy, jak i budowanym relacjom możliwe jest wykorzystywanie kanałów i platform komunikacyjnych czy produktów marketingowych takich przewoźników, jak Stena Line, AirBerlin czy Wizzair, co umożliwi skuteczne dotarcie do zagranicznych odbiorców. Pomorskie prowadzi również intensywnie działania marketingowe na rynku rosyjskim, w szczególności w Obwodzie Kaliningradzkim.

Ponadto Pomorskie przygotowuje wniosek o dofinansowanie zagranicznych wyjazdów dla lokalnych szefów kuchni, które umożliwią wymianę wiedzy i doświadczeń z autorytetami europejskich kulinariów.

„Pomorskie Culinary Prestige” to przede wszystkim nowe podejście do kreowania konkurencyjnej, całorocznej oferty turystycznej. Krystyna Hartenberger-Pater Dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej podkreśla, że „kulinaria z naciskiem na Slow Food to światowy trend. Wykorzystanie tego modnego motywu stwarza możliwość budowania marki i wizerunku „destynacji” w oparciu o potencjał i kunszt pomorskich restauratorów i szefów kuchni”.

Głównym celem działań jest prezentacja atrakcyjności usług związanych z turystyką kulinarną, producentów i restauracji, które z klasą promują rodzimą kuchnię i kulturę, a co najważniejsze są chętne i otwarte do współpracy. „Warto podkreślić, że programem „Pomorskie Culinary Prestige” odpowiadamy na potrzeby rynku, które szczególnie dobitnie zaakcentowała Justyna Zdunek. Właścicielka gdańskiej restauracji Metamorfoza na własną rękę realizuje program Gdańsk Pronature, aby zwrócić uwagę na bogatą lokalną kulturę i ofertę kulinarną. Te działania spotkały się z naszymi planami promocyjnymi.”- zapewnia Dyrektor PROT.