Polskie sieci gastronomiczne ruszają na podbój świata

Newsy

Polskie sieci gastronomiczne ruszają na podbój świata

03 lutego 2010

Polskie sieci gastronomiczne coraz śmielej rozpoczynają ekspansję poza granice naszego kraju. Tylko w tym roku w innych państwach – głównie na Wyspach Brytyjskich – powstanie kilkadziesiąt restauracji według polskiego konceptu – czytamy w Dzienniku Gazeta Prawna.

Nowe placówki chce otworzyć sieć Nasz Naleśnik, która rozwija się już w Anglii. – Mamy zapytania w sprawie uruchomienia kolejnych restauracji. Otrzymaliśmy też propozycję otwarcia kilku lokali w USA, gdzie widzimy ogromny potencjał – mówi Barbara Knap z sieci Nasz Naleśnik.

Pizza Dominium, która ma za granicą cztery restauracje – dwie w Rumunii, jedną w Irlandii i jedną na Litwie – też chce otwierać kolejne. Natomiast sieć Da Grasso chce otwierać swoje restauracje w ramach franczyzy. – Otrzymujemy mnóstwo pytań od inwestorów z Wielkiej Brytanii i Ukrainy. Z kilkoma prowadzimy negocjacje – mówi w rozmowie z “DGP” Magdalena Piróg z Da Grasso.

Poza Polskę wychodzi również Grupa Kościuszko, właściciel marek Polskie Jadło, Gościniec, Lanczowisko i Sztuka Pieroga. – Jesteśmy zainteresowani obecnością w Brukseli, Niemczech, Austrii, a także Czechach – mówi gazecie Marek Zuber z Grupy Kościuszko. Dodaje, że najpierw firma chce wejść na zagraniczne rynki z produktami gotowymi. Potem ma otwierać restauracje.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna