Polska wyrasta na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków hotelarskich w Europie

Hotele

Polska wyrasta na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków hotelarskich w Europie

Polska wyrasta na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków hotelarskich w Europie, przyciągając zarówno podróżnych, jak i inwestorów – przekazano w raporcie Leonardo Hotels. W latach 2023 – 2025 Warszawa i Kraków odnotowują wzrost liczby obiektów hotelowych – dodano.

Zgodnie z danymi w raporcie CoSTAR w latach 2023-2025 Warszawa i Kraków odnotowują wzrost liczby obiektów hotelowych odpowiednio o 8% i 2%. W ocenie twórców raportu Leonardo Hotels, nowe połączenia lotnicze z Lotniska Chopina w Warszawie oraz lotniska w Krakowie otwierają nowe możliwości dla rynku hotelarskiego, “zwiększając dostępność Polski dla międzynarodowych gości i wzmacniając jej pozycję jako centrum podróży biznesowych i turystycznych”.

Polska wyrasta na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków hotelarskich w Europie, przyciągając zarówno podróżnych, jak i inwestorów – podkreślono w informacji. Wyjaśniono, że wzrost średniego przychodu z pokoju (RevPAR) wskazuje na opłacalność inwestycji w sektorze hotelowym, przyciągając uwagę inwestorów na polskim rynku. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania gości – zarówno pod względem komfortu, jak i jakości obsługi – nowe obiekty oraz podnoszony standard usług stają się kluczowym elementem wzrostu wartości rynku – dodano.

W publikacji zwrócono uwagę, że w 2024 r.w polskim rynku hotelarskim wzrosty widoczne były zarówno w kontekście średnich przychodów z pokoju (RevPAR), jak i obłożenia. Zgodnie z danymi zgromadzonymi za 12 miesięcy od października 2023 na rynku warszawskim i krakowskim, w stolicy odnotowano 2,5% wzrost RevPAR rdr, a w Krakowie – 8,6%.

Zauważono, że liczba turystów zarówno krajowych, jak i zagranicznych wzrasta z każdym rokiem. Powołując się na dane GUS wskazano, że w okresie styczeń-sierpień 2024 r. liczba turystów ogółem wyniosła 26,06 mln wobec 24,69 mln w analogicznym okresie 2023 r. Tylko w sierpniu 2024 r. do Polski przyjechało o 175,43 tys. więcej turystów zagranicznych. Pod względem całkowitej liczby gości w I kw. 2024 r. Polska znalazła się na 7. miejscu w Europie, wyprzedzając takie kraje jak Portugalia, Grecja czy Chorwacja.

Wśród Polaków wzrasta również popularność krótkich wyjazdów typu City Break. Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Leonardo Hotels 75% dorosłych Polaków korzysta z wyjazdów w tym modelu. Co trzeci ankietowany (36%) deklaruje więcej niż jeden wyjazd w takim modelu odpoczywania. Co piąty respondent (22 proc.) korzysta z niego raz do roku, a rzadziej niż raz do roku – 19% respondentów – podsumowano.

Badanie przeprowadzono w maju 2024 r. Metoda badawcza: wywiady on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza i respondenci: przeprowadzono 802 ankiety z reprezentatywną próbą Polek i Polaków powyżej 18 roku życia, zgodnie z rozkładem płci, wieku i klasy wielkości miejscowości.

Leonardo Hotels Central Europe z siedzibą w Berlinie, odpowiada za portfolio hoteli w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Francji, Hiszpanii i we Włoszech. Sieć działa w 10 krajach i 48 destynacjach, i oferuje 110 hoteli z ponad 18 tys. pokojami.

źródło: PAP

oprac. H. Handkowska

fot. biuro prasowe Leonardo Hotels – NYX Hotel Warsaw