Polagra Gastro: Podnosimy poprzeczkę

Newsy

Polagra Gastro: Podnosimy poprzeczkę

18 października 2012

1500 wystawców z 27 krajów, 44 600 zwiedzających z 21 krajów, 6 dni targowych w 14 pawilonach, 450 nowości, 41 Złotych Medali – tak przedstawia się skrót statystyk dotyczących targów POLAGRA FOOD, POLAGRA GASTRO, SMAKI REGIONÓW, INVEST-HOTEL, POLAGRA-TECH, TAROPAK. To tylko suche dane, ale odzwierciedlają niezaprzeczalny fakt, że październikowe wydarzenia to największe święto branży horeca w Europie Środkowo-Wschodniej.

Kompleksowo dla branży

Tegoroczna ekspozycja stworzyła najbardziej kompleksową platformę biznesowo-marketingową dla wszystkich firm działających w branży spożywczej – począwszy od technologii produkcji, poprzez gotowe wyroby, sposoby ich przyrządzania i serwowania w branży gastronomicznej i hotelarskiej, aż po pakowanie i logistykę produktów spożywczych. Tłumy poznaniaków odwiedziły pawilon zwany czteropakiem pierwszego dnia targów. Tego dnia targami Smaki Regionów zainaugurowany został cały blok wydarzeń dla branży. Podczas sześciu dni targowych kupcy, detaliści, hurtownicy, przedstawiciele sklepów sieciowych czerpali pełnymi garściami z oferty, którą na ten czas przygotowały Międzynarodowe Targi Poznańskie

Dla biznesu. Do pary.

Śledzenie najaktualniejszych trendów, nowości produktowych, podpatrywanie konkurencji, zdobywanie nowych klientów to najważniejsze z powodów, dla których profesjonaliści odwiedzili zakończone właśnie targi. Wystawcy zwracają szczególną uwagę na liczbę zawartych podczas targów kontraktów, ilość realnych zapytań ofertowych oraz efekty obu w okresie potargowym. Informacja zwrotna od naszych wystawców to prawdziwy powód do dumy. – mówi Donata Paszkiewicz, dyrektor targów Polagra Gastro oraz Polagra Food. Pozycja lidera wśród wydarzeń branżowych nie osłabiła naszego zapału. Podjęliśmy szereg działań, aby jeszcze bardziej zwiększyć naszą przewagę nad konkurencją. Program wydarzeń obfitował w profesjonalne szkolenia, warsztaty, a wśród nich m.in. Mistrzostwa Polski Baristów oraz wisienka na torcie Polagry Gastro – dwunasta edycja Kulinarnego Pucharu Polski. Wspieramy także zarówno naszych wystawców jak i ich potencjalnych klientów i łączymy w biznesowe pary. Przy współudziale PARP’u stworzyliśmy przestrzeń Międzynarodowej Giełdy Kooperacyjnej umożliwiającej i ułatwiającej nawiązanie współpracy między graczami branży spożywczej i horeca.

Bez chwili oddechu

Jednym z wiodących tematów tegorocznych targów POLAGRA FOOD była żywność ekologiczna. Prezentowane produkty mleczarskie, mięsne i wyroby wędliniarskie oraz żywność typu convenience cieszyły się zainteresowaniem profesjonalistów. W trakcie XVIII Forum Rzeźników i Wędliniarzy szerokiej dyskusji poddane zostały: opłacalność naturalnych metod wytwarzania, przetwórstwo mięs niszowych oraz minimalizacja zawartości konserwantów. Nie zabrakło także pokazów sztuki kulinarnej z wykorzystaniem najlepszych polskich produktów mięsnych. Ogromnym powodzeniem cieszyło się także jubileuszowe V Forum Dystrybucji adresowane w tym roku w szczególności do właścicieli i kierowników sklepów, przedstawicieli sieci handlowych oraz niezależnych detalistów. Dyskutowali oni przede wszystkim o aranżacji przestrzeni sklepowej, ale także o finansowym aspekcie promocji handlu detalicznego oraz nieterminowych płatnościach. Lawinę pytań zaciekawionych słuchaczy wywołały warsztaty specjalistów z Design It Poland „Design zarabia”. Fachowcy z dziedziny projektowania graficznego zaprezentowali na konkretnych przykładach niezbędne składniki dobrze zaprojektowanego produktu czym wzbudzili zainteresowanie zgromadzonych przedstawicieli branży spożywczej. Sytuacje kryzysowe w branży spożywczej to pożywka dla konkurencji. Jak ich uniknąć, jak wycofać z rynku niechciany towar oraz jak usprawnić proces śledzenia produktów – to główne zagadnienia warsztatów „Bezpieczny produkt”, które zgromadziły przede wszystkim menadżerów logistyki firm produkcyjnych i handlowych.

Crème de la crème

Dwudziesta siódma edycja targów Polagra Food oraz czwarta edycja Polagry Gastro obfitowały w bogaty program wydarzeń branżowych. Liczne konferencje, wystawy, prezentacje, pokazy i degustacje zbudowały przestrzeń gotową do serwowania wiedzy i umiejętności w najczystszej postaci. Największym powodzeniem cieszył się finał Kulinarnego Pucharu Polski – największego, najbardziej prestiżowego konkursu kulinarnego w kraju. Wspomniany prestiż, wysoki poziom organizacyjny i merytoryczny to m.in. zasługa partnerów KPP. Tegoroczna edycja konkursu może się poszczycić wsparciem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, które objęło wydarzenie patronatem honorowym. Nieocenionym merytorycznym patronem KPP był sponsor generalny – Unilever Food Solutions. Renoma zawodów przyciąga największe osobistości międzynarodowego świata kulinarnego, które chętnie zasiadają w jury zawodów. Tegorocznej radzie sędziowskiej przewodniczył Jean Bos – ze Stowarzyszenia Euro-Toques Polska – prekursor kuchni molekularnej.

Podczas dwóch dni zmagań półfinałowych i finałowych najlepsi wirtuozi kuchni – zwycięzcy konkursów nominowanych do KPP – pokazali klasę i kunszt z najwyższej półki, a zwycięzcy: Marek Rybacki i Zbigniew Łęgowski reprezentujący hotel Sulbin w Garwolinie zostali odznaczeni mistrzowskim laurem KPP 2012. Kolejne miejsca na podium zajęli: Krzysztof Nawrocki i Jakub Kasprzak z restauracji Concordia Taste Poznań oraz Przemysław Morgut i Krzysztof Paprocki reprezentujący hotel Słoneczny Młyn w Bydgoszczy. Do grona zwycięzców tegorocznych wydarzeń targowych dołączyli także Leszek Jędrasik oraz Elżbieta Citak, którzy obronili tytuł Mistrza Polski Baristów w kategoriach Latte Art oraz Coffee In Good Spirits. Zwycięzcy zaprezentują Polskę podczas listopadowych Mistrzostw Świata w Seulu.

Hotelowo

Międzynarodowe Targi Poznańskie poprzez połączenie dwóch światów: hotelarstwa i gastronomii, zapewniło hotelarzom i restauratorom odpowiednią platformę komunikacji, informacji oraz wymiany doświadczeń i pomysłów. Absolutnym hitem Targów Invest-Hotel było stoisko Konsorcjum KRAK, które zaprezentowało hotel w dotyku, czyli przykładowe rozwiązania różnych części hotelu w jednej przestrzeni, po raz pierwszy w takiej formie na targach. Szeroką gamę produktów i usług idealnie dopełnił program towarzyszący. W trakcie dni targowych w odrębnych salach odbywały się liczne konferencje i seminaria, podczas których hotelarze i restauratorzy od najlepszych zawodowców mogli dowiedzieć się wszystkiego na temat parzenia kawy, budowania menu win, poprawnego nakrywania stołu, doboru porcelany czy sztućców. Dużym zainteresowaniem i wysoką frekwencją cieszyły się również szkolenia poświęcone wyłącznie hotelarstwu m. in. Revenue Management, Marketing dla hoteli sieciowych, Marka – zbyt ważna rzecz aby o niej zapomnieć czy Telewizja Cyfrowa dla Hoteli od A do Z. Większość wystawców i zwiedzających nową formułę targów Invest-Hotel oceniło jako jeszcze bardziej interesującą i istotną dla branży hotelarsko-gastronomicznej. Tylko tutaj, na jednej przestrzeni, uczestnicy targów mieli możliwość zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami w sektorze horeca.

Wyznaczając trendy

Profesjonalni zwiedzający z Litwy, Łotwy, Estonii, Węgier, Czech, Słowacji, Ukrainy, Rosji, Białorusi, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Kosowa, Turcji, Danii, Wietnamu. Już za rok spotkamy się ponownie. W jeszcze większym gronie. Tym razem we wrześniu. Trendy w branży zmieniają się w błyskawicznym tempie. Wspólnie zaprezentujemy je profesjonalistom już od 23 do 26 września 2013.