Jak wskazuje „Raport 2013, Rynek Gastronomiczny w Polsce”, już co trzeci Polak nie jada poza domem. Coraz szersze grono wielbicieli restauracji szybkiej obsługi to młodzi ludzie o podstawowym lub zawodowym wykształceniu. Wśród posiłków kupowanych na mieście największą popularnością cieszą się dania kuchni polskiej i włoskiej. Okazuje się, że smaki pochodzące z kraju pizzy i makaronów, odpowiadają bardzo szerokiej rzeszy konsumentów. – Już jakiś czas temu zaważyliśmy, że wśród Polaków rośnie grono wielbicieli kuchni włoskiej. Pizza powoli staje się w naszym kraju potrawą narodową, co nas niezmiernie cieszy. Jednocześnie daje nam to dodatkową motywację do pracy i przykładania jeszcze większej wagi do jakości serwowanych przez nas potraw – komentuje Magdalena Piróg, wiceprezes największej polskiej franczyzowej sieci pizzerii Da Grasso. Pizza jest daniem najczęściej zamawianym przez telefon – aż 89% konsumentów wybiera tę potrawę w dowozie. Jest to jedno z najszybszych i najprostszych rozwiązań, aby smacznie zjeść. Zabiegani Polacy mają mniej czasu, nie tylko na spożywanie posiłków, ale także na ich zamawianie dlatego też, coraz większą popularnością cieszą się strony internetowe, za których pośrednictwem można zamówić jedzenie.– Przy zamówieniach w dostawie klienci najczęściej decydują się na to, co znają i co im smakuje. Często nie mają przed oczami pełnego menu restauracji i w swoich zamówieniach powtarzają schematy, wybierając potrawy, co do których mają pewność, że będą dobre i tak samo wysokiej jakości, jak za poprzednim razem. Włoska pizza doskonale wpisuje się w ten schemat i dlatego jest tak popularna – dodaje Magdalena Piróg.