Po półtora roku od rozpoczęcia procesu restrukturyzacji Spółki Wars widać pierwsze efekty zmian. Jak pokazują badania, przeprowadzone przez GfK Polonia, 88% podróżnych zauważyło pozytywne zmiany, jakie zaszły w ciągu ostatniego roku w wagonach gastronomicznych Wars. 64% badanych pozytywnie ocenia odmienione wnętrze wagonów gastronomicznych, 58% ankietowanych uważa, iż nowe menu Wars jest „lepsze” bądź „zdecydowanie lepsze”, zaś 57% zwróciło uwagę na poprawę jakości obsługi – respondenci podkreślali przede wszystkim „uprzejmość obsługi”. Aż 84% podróżnych, którzy regularnie korzystają z usług Wars, poleciłoby go swoim znajomym, co świadczy o wysokim poziomie zadowolenia Klientów z oferty Spółki. W zestawieniu najsłabiej wypada polityka cenowa Wars – jedynie 23% oceniło zmiany w tym zakresie jako „lepsze” bądź „zdecydowanie lepsze”, ale tylko 10% ocenia je negatywnie, co oznacza, iż pozostali respondenci nie zauważyli znaczącej różnicy. Zbyt wysokie ceny oraz obawa przed zostawieniem bagażu w przedziale to największe bariery, zdaniem respondentów, przed skorzystaniem z usług Spółki. Z odpowiedzi respondentów wynika, że najbardziej popularnymi posiłkami w Warsie są śniadania, natomiast najczęściej spożywanymi potrawami w menu – dania główne. Na obiad badani najchętniej wybierają kotlet schabowy, włoską piadę lub indyka marynowanego w ziołach. W zestawie śniadaniowym prawdziwym hitem niezmiennie pozostaje jajecznica. Najważniejsze oczekiwania Klientów, co do zmian w karcie dań, dotyczą poszerzenia oferty przekąsek i przystawek. Wśród propozycji respondentów, najczęściej pojawiają się m.in.: sałatki, warzywa, owoce i dania rybne. Jeśli chodzi o wybór napojów, klienci najchętniej wzbogaciliby go o alkohol oraz różnego rodzaju kawy, w tym kawę z ekspresu. Niestety, wprowadzenie tych pozycji do menu jest obecnie utrudnione – alkoholu ze względu na obowiązujące przepisy prawne, natomiast kawy z powodu braku wystarczającego zasilania elektrycznego w starszych wagonach, które zapewniłoby odpowiedni poziom dostaw energii. Spółka planuje zainstalowanie ekspresów do kawy w nowszych i zmodernizowanych wagonach. Jak pokazują badania, 51% badanych korzysta z usług Wars regularnie, czyli w trakcie każdej lub prawie każdej podróży pociągiem. Co ciekawe, najczęściej są to osoby podróżujące pierwszą klasą lub w podróży służbowej, głównie mężczyźni, powyżej 36 roku życia, pracownicy umysłowi. Badanie ilościowe zostało zrealizowane w kwietniu 2009 roku, na wybranych trasach, w pociągach z wdrożoną Nową Linią Obsługi, na próbie losowo-kwotowej N:1087. W ramach tzw. Nowej Linii Obsługi zmieniono m. in.: logo, wystrój wagonów, stroje pracowników oraz menu. Głównym celem badania była ocena usług oferowanych przez Wars, określenie poziomu zadowolenia klientów z oferty spółki oraz poznanie potrzeb i oczekiwań konsumentów w kontekście dalszego jej rozwoju.