Platforma PizzaPortal.pl – najdłużej działający na polskim rynku serwis do zamawiania jedzenia online – w 2018 roku osiągnęła bardzo dobre wyniki, podwajając wielkość biznesu. To zasługa strategii rozwoju portalu, ale także sprzyjających warunków otoczenia, takich jak wkraczanie w dorosłość osób wychowanych w świecie internetu czy rosnące tempo życia, dzięki któremu na popularności zyskuje convenience food i convenience delivery.
Rynek zamówień online z potencjałem wzrostu
Rynek zamówień online, który budują zarówno portale będące agregatorami ofert, jak i rozwiązania proponowane przez pojedyncze restauracje, rośnie około 30-40 proc. rdr. Jednak zamówienia składane online wciąż stanowią tylko około 7-9 proc. wszystkich zamówień poza lokalem restauracji, a najpopularniejszym sposobem zamawiania jedzenia pozostaje telefon. Ta sytuacja będzie się dynamicznie zmieniać, o czym świadczy porównanie Polski z rynkami, na których delivery ma dłuższą historię i bardziej ugruntowaną pozycję – np. w Wielkiej Brytanii zamówienia online stanowią ok. 40 proc. całości.
Dziś jedzenie w Polsce zamawia prawie 20 mln klientów, a cały rynek HoReCa w kraju wart jest około 8 mld euro, natomiast wartość rynku zamówień online i offline szacuje się na 1,5-2 mld euro. Oczywistym obszarem do rozwoju jest technologia, którą wykorzystują takie serwisy jak PizzaPortal.pl oraz obsługa klienta, która jest coraz bardziej doceniania nie tylko w branży zamawiania jedzenia online, ale we wszystkich gałęziach biznesu. W Polsce proces rozwoju tych dwóch elementów nabiera tempa.
Rosnąca pozycja PizzaPortal.pl w roku 2018
Serwis PizzaPortal.pl z roku na rok rośnie bardzo dynamicznie, podwajając wielkość biznesu. Zrewidowana dwa lata temu strategia rozwoju portalu sprawia, że dziś bardzo dobrze wpisuje się on w oczekiwania klientów, co przynosi wymierne efekty. Platforma stawia m.in. na proponowanie każdego dnia rabatów na wybrane kuchnie, produkty lub sposoby płatności oraz atrakcyjne działania konsumenckie takie jak np. Wielka Loteria „Jesz i Masz” zorganizowana w 2018 roku już po raz drugi.
Nie bez znaczenia jest też odpowiedź na oczekiwania kolejnych, coraz młodszych grup klientów. Z badań przeprowadzonych przez PizzaPortal.pl wynika, że dla osób zamawiających jedzenie najważniejsze są wysoka jakość posiłku oraz czas i punktualność dostawy. Te czynniki w największym stopniu budują lojalność zamawiających, którzy decydują się na częstsze korzystanie z metody gwarantującej te wartości. Dlatego PizzaPortal.pl w walce o skrócenie czasu realizacji dostawy do maksymalnie 30 minut postawiła na dostawy własne z restauracji zlokalizowanych w food courtach centrów handlowych. Jeszcze w 2017 rozpoczęła ich realizację w jednej lokalizacji we Wrocławiu. W 2018 roku dostawy własne objęły już kilka galerii handlowych w tym mieście, a w tym roku planowane jest rozszerzenie usługi na Warszawę, a następnie Kraków, Trójmiasto i Poznań.
Działania komunikacyjne PizzaPortal.pl
Istotnymi grupami klientów dla rynku delivery są oraz będą w przyszłości generacja Z i Millenialsi, którzy są przyzwyczajeni do korzystania z nowych technologii, a jednocześnie ich styl życia sprawia, że chętnie decydują się na różnego rodzaju udogodnienia, takie jak np. zamawianie jedzenia. Będą to grupy napędzające rozwój rynku delivery przez kolejne 5-10 lat. PizzaPortal.pl chce na ich potrzeby odpowiadać nie tylko ofertą, ale też stylem komunikacji. W grudniu 2018 roku rozpoczęła się nowa, zakorzeniona w świecie internetu kampania serwisu pod hasłem „GIF me food”. Głównym narzędziem przekazu są animowane GIFy zaczerpnięte ze sposobu komunikacji internautów. Dzięki nowej platformie, PizzaPortal.pl chce podkreślić internetowość swojej działalności, różnorodność potraw dostępnych na portalu oraz wygodę korzystania, komunikując się językiem, który jest bliski jego użytkownikom.
Na zdjęciu Piotr Kruszyński, Prezes Zarządu PizzaPortal.pl.