Pizza wygrywa z kebabem! Polacy pozostają wierni ulubionemu daniu

Aktualności

Pizza wygrywa z kebabem! Polacy pozostają wierni ulubionemu daniu

Aż 89% Polaków w ciągu ostatniego roku zamówiło pizzę, zostawiając kebab daleko w tyle (73%) – wynika z raportu przygotowanego dla Da Grasso. Z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy, który obchodzimy 9 lutego, sprawdziliśmy, jakie gusta w kwestii tego pysznego dania mają Polacy.

Pizza wciąż na podium

Pizza w naszym kraju jest synonimem wspólnych wyjść ze znajomymi lub spotkań w rodzinnym gronie. Polacy uwielbiają to danie za jego różnorodność, możliwość swobodnej zmiany składników i eksperymentowania. Obecnie Klienci najczęściej sięgają po klasyczne propozycje, wśród których dominują: Margherita, Pepperoni i Capriciosa. Nie brakuje jednak miłośników kontrowersyjnych dodatków, wśród których niewątpliwych liderem jest… ananas. Jednak niezależnie od gustów kulinarnych pewne jest jedno – pizza wciąż jest najczęstszym z wyborów. O jej popularności świadczy fakt, że jemy ją równie często, jak tradycyjne polskie potrawy – np. kotlety schabowe. Wszystko to sprawia, że od lat znajduje się na podium ulubionych dań w Polsce – sięga po nią niemal dziewięciu na dziesięciu konsumentów[1]. Zdecydowanie rzadziej spożywane są m.in. kebab czy hamburgery – decyduje się na nie ponad siedemdziesiąt procent badanych.

Więcej niż jedzenie – to styl życia

Klienci często stawiają na znane marki, które kojarzą się z określoną jakością – wskazuje na to 61% badanych. Dla 44% konsumentów kluczowa jest także przewidywalność smaku.

Coraz częściej wybieramy również pizzę w wersji „na wynos”, łącząc ją z wieczorem filmowym w domu lub leniwym popołudniem w gronie najbliższych. W domu pizzę spożywa 90% konsumentów – większość korzysta z opcji zamówień online, zarówno przez strony internetowe, jak i aplikacje mobilne. Wygoda, szybkość realizacji oraz przejrzystość procesu zakupowego są kluczowymi czynnikami wpływającymi na wybór dostawcy. Jako największa sieć pizzerii w Polsce rozumiemy te trendy i chcemy wychodzić naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom konsumentów – mówi Kacper Brzeziński, starszy specjalista ds. marketingu w Da Grasso.

Promocje i programy lojalnościowe mają istotne znaczenie w decyzjach zakupowych. 47% respondentów zadeklarowało, że będzie szukać okazji ze względu na wzrost cen pizzy.​ Raport Da Grasso wskazuje, że konsumenci chętnie korzystają z ofert specjalnych. Jak pokazują badania, pizza to ulubiony wybór na spotkania towarzyskie – jest podzielna, smaczna i łatwo dopasowuje się do gustów wszystkich gości.

9 lutego – święto wszystkich miłośników pizzy

Międzynarodowy Dzień Pizzy to doskonały moment, by celebrować swoje ulubione smaki i sprawdzić najnowsze kulinarne trendy. Wiele lokali przygotowuje na tę okazję specjalne promocje i wydarzenia, a fani pizzy już teraz planują swoje święto! Chociaż kebab ma swoich zwolenników, to pizza pozostaje królową polskich stołów. W najbliższą niedzielę warto sięgnąć po ulubiony smak i uczcić ten dzień w najlepszym stylu.

[1] Eksploracja kategorii sieciowych pizzerii oraz potencjał rozwoju marki DaGrasso – raport, lipiec 2023