13-14 września br. w zabytkowych murach Warszawskiej Fabryki Wódek Koneser odbyła się pierwsza edycja Bar Symposium. Wydarzenie skierowane było do barmanów, managerów gastronomii oraz wszystkich zwolenników dobrych trunków i kolorowych koktajli.
Sympozjum obfitowało w wiele atrakcji. Do wygłoszenia wykładów zaproszono najznamienitsze postaci polskiego i światowego barmaństwa. Pierwszy dzień rozpoczął się spotkaniem z Marcinem Kasprzyckim i jego wykładem „Atrybuty nowoczesnego barmana”, a o otwarciu wielokrotnie nagradzanego hamburskiego baru Le Lion opowiedział tuz niemieckiej gastronomii – Joerge Meyer. W poniedziałek goście mogli też usłyszeć wykłady neurologa, prof. Przemysława Bieńkowskiego, Stefana Gabanyi z Schumann’s Bar i Radka Wieczorka z Mixology.pl. Dzieło zamknął panel dyskusyjny „Ostatnia Dekada w Barmaństwie Europejskim”, w którym udział wzięli Helmut Adam (Mixology), Joerg Meyer (Le Lion), Jay Hepburn (Oh Gosh!), Marcin Kasprzycki (Locostacja). Panel poprowadził Tomek Roehr z Alkoteki. Drugiego dnia imprezy pierwszym prelegentem był teoretyk i praktyk barmaństwa – Stanislav Vadrna, który zdradzał sekrety oczarowywania gościa. Następnie, dzięki pasjonatowi whiskey Tomaszowi Falkowskiemu, słuchacze poznali amerykańskie trunki i ich historię, a dzięki Stephanowi Bergowi, twórcy marki Bitter Truth – koktajlowe bittersy. Następnie Leszek Wiwała odpowiedział na pytanie „Dlaczego warto być odpowiedzialnym sprzedawcą alkoholu?”, potem swoje wyjątkowe umiejętności zaprezentowali Pekka Pellinen i barmani z drużyny Soul Shakers z Finlandia Finishing School. Ostatnim prelegentem Bar Symposium Warszawa był Piotr Mocek z warszawskiego cocktail-baru Paparazzi z wykładem „Jak prowadzić bar budując dobre relacje z przedstawicielami handlowymi, brand ambasadorami i konsultantami?”. Część seminaryjna zakończyła się panelem dyskusyjnym na temat obecnej sytuacji barmaństwa w Polsce. Uczestniczyli w niej Ryszard Berent ze Stowarzyszenia Polskich Barmanów, Piotr Mocek z baru Paparazzi, Patryk LeNart z Międzynarodowej Szkoły Barmanów i Sommelierów i Tomek Małek z Flair Factory. Natomiast w sali głównej Bar Symposium wśród wystawców obecne były znane brandy i producenci alkoholi mocnych. Wśród nich polskie i zagraniczne marki. Stoiska cieszyły się ogromną popularnością i prześcigały się pomysłami na przyciągnięcie konsumenta. Goście mogli także uczestniczyć w tastingu nowych produktów i pokazach barmańskiego kunsztu. A na głodnych czekały specjały przygotowane przez warszawską restaurację Blue Cactus i Locostację.