Otwarcie pierwszego Foodmarketu w Polsce

Newsy

Otwarcie pierwszego Foodmarketu w Polsce

21 czerwca 2012

W Łodzi została otwarta największa w tym mieście i jedna z największych restauracji bufetowych w Polsce.

Foodmarket to nowoczesny koncept restauracji samoobsługowej zorganizowanej w formie otwartego bufetu. Podobne lokale od lat cieszą się popularnością za granicą, czas by pojawiły się również na polskim rynku. Imponująca jest już sama wielkość lokalu. Na 1000 m² powierzchni lokalu zorganizowano mierzący 32 metry długości bufet, przy którym wystawione są i przygotowywane potrawy, przestronną salę konsumpcyjną oraz family court. Innowacyjny jest również pomysł na ofertę lokalu. W Foodmarkecie serwowane są dania czterech kuchni: polskiej, hinduskiej, tajskiej i włoskiej.  – Dzięki wyjątkowej różnorodności każdy znajdzie u nas coś dla siebie. Naszymi głównymi założeniami jest najwyższa jakość, oryginalność, a do tego przystępne ceny dań – mówi szef kuchni i doradca kulinarny Marcin Stańczyk, odpowiedzialny za menu Foodmarketu. Faktycznie, miłośnicy tradycyjnej kuchni polskiej znajdą w Foodmarkecie zestaw z grillowanym karczkiem, piersią kurczaka faszerowaną śliwką czy pierogi, a równocześnie nie zabraknie tu bardziej wyszukanych propozycji, takich jak Thai Green Chicken Curry czy Butter Chicken i Malai Kofta. Za zestaw obiadowy zapłacimy tu średnio 11 zł, pizzę na cienkim cieście zjemy już od 13 zł.

Dania z oferty lokalu można zjeść na miejscu , a również zabrać na wynos.  Aby na dłużej zachować świeżość produktów, poszczególne stanowiska wyposażone są w maszyny do próżniowego pakowania. Poza główną salą konsumpcyjną, w Foodmarkecie na uwagę zasługuje strefa rodzinna, czyli family court. – Sami jesteśmy rodzicami, kącik zabaw i inne udogodnienia dla dzieci są tym, czego bezskutecznie szukaliśmy w restauracjach jako ich klienci – mówi właścicielka, Aldona Khurana. Na 80 m² znalazło się miejsce dla placu zabaw, kącika, w którym wyświetlane są bajki, strefy artystycznej, części dla rodziców z niemowlętami oraz dużych, rodzinnych stolików. W części family court można zarówno zjeść obiad w rodzinnym gronie, jak i urządzić przyjęcie dla dzieci.

Foodmarket chce pozyskać zarówno klientów indywidualnych, jak i firmowych. Dlatego też, poza sprzedażą na wynos, restauracja oferuje usługi cateringowe. – Poza standardowym menu przygotowywać będziemy także specjalne dania dnia, promocje cenowe oraz różnego rodzaju kulinarne festiwale – mówi dyrektor ds. rozwoju, Michał Bartczak.