Początek roku 2017 przyniósł kontynuację dobrych wyników prezentowanych przez Orbis w latach ubiegłych. Dzięki zaangażowaniu i dobrej współpracy naszych zespołów w regionie konsekwentnie osiągamy cele zrównoważonego wzrostu Spółki – powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.
Realizowana przez Orbis strategia aktywnego zarządzania przychodami (Revenue Management) oraz korzystne warunki makroekonomiczne w całym regionie umożliwiły Spółce osiągnięcie wyższych niż w roku ubiegłym wskaźników operacyjnych: RevPAR wzrósł o +9,5% dzięki wyższej o +3,0% średniej cenie za pokój oraz wzrostowi frekwencji o +3,5 p.p. W pierwszym kwartale 2017 r. przychody Grupy Orbis wzrosły o +18,7 mln zł (+7,6%) do poziomu 266,0 mln zł. Wyższe przychody w połączeniu z kontrolą kosztów umożliwiły wzrost EBITDAR o +10,7% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, pomimo silnego nacisku na wzrost płac. Wskaźnik EBITDA Grupy w pierwszym kwartale 2017 r. wyniósł 38,1 mln zł, co oznacza wzrost o +43,6% r/r, do czego przyczyniły się transakcje wykupu z leasingu hoteli w Budapeszcie. Wyniki pierwszego kwartału 2017 r. dają powód do dużego zadowolenia, jednocześnie należy pamiętać, że w branży hotelowej jest to okres pozasezonowy, charakteryzujący się mniejszym zainteresowaniem klientów i relatywnie niższą sprzedażą.
Zgodnie z planem zarządzania aktywami, na początku 2017 roku Orbis sfinalizował transakcję wykupu 5 dzierżawionych hoteli w Budapeszcie (łącznie 1 150 pokoi). Ten krok umożliwi Spółce sprawniejsze zarządzanie hotelami i poprawę wyników. W pierwszym kwartale 2017 roku Orbis poinformował także rynek o kolejnej transakcji wykupu dzierżawionego hotelu Sofitel Budapest Chain Bridge (357 pokoi), która zostanie zrealizowana w drugim kwartale 2017. W dalszej kolejności rozważana jest możliwość sprzedaży tego hotelu, który pozostanie w Grupie i będzie nadal zarządzany przez Orbis. Kontynuując restrukturyzację portfolio Spółki w pierwszym kwartale br. Orbis zawarł umowy sprzedaży i franczyzy zwrotnej 2 hoteli w Polsce: Mercure Karpacz i Mercure Jelenia Góra. Celem tych transakcji jest skupienie obiektów należących do Orbisu w stolicach i głównych ośrodkach biznesowych państw regionu.
Spółka rozwija sieć hoteli – w pierwszym kwartale 2017 r. podpisano dwie umowy franczyzy na nowe obiekty: ibis Styles Warsaw City (220 pokoi) i MGallery by Sofitel Tarcin Forest Resort (64 pokoje), wchodząc tym samym na nowy rynek w Bośni i Hercegowinie. Niezależnie od rozwoju sieci, zgodnie ze strategią asset light, Orbis planuje inwestycje w cztery nowe własne obiekty: ibis Vilnius Center (164 pokoje), ibis Styles Warsaw (178 pokoi), ibis Styles Szczecin (148 pokoi) i ibis budget Gdańsk Posejdon (76 pokoi). Hotele te dołączą do Grupy w nadchodzących latach.
Korzystając z okresu niższej frekwencji, typowej dla pierwszego kwartału, Spółka prowadziła prace remontowe w strategicznych hotelach, tzn. MGallery by Sofitel Prague Old Town, ibis Budapest Heroes Square, Mercure Budapest City, Mercure Budapest Buda, Novotel Krakow City West i Novotel Poznan Center. Odnowione wnętrza i nowe elementy wprowadzone w procedurach obsługi gości zachęcą nowych klientów pozytywnie wpłyną na wyniki osiągane przez hotele Grupy
Jako Spółka z dużym potencjałem wzrostu, która koncentruje się na uzyskaniu dla swoich akcjonariuszy wysokiego zwrotu z inwestycji, wzmacniamy trzy filary stanowiące podstawę jej działalności: Wyniki, Portfolio i Pracowników. Dzięki osiąganym dobrym wynikom operacyjnym i stabilnym prognozom na najbliższą przyszłość rekomendowaliśmy Radzie Nadzorczej wypłatę dywidendy na poziomie 1,60 zł za akcję. Orbis dzieli się zyskiem z pokładającymi w nas zaufanie akcjonariuszami, jednocześnie zapewniając optymalne proporcje pomiędzy inwestowaniem w rozwój i zwrotem dla akcjonariuszy.– podsumował Gilles Clavie.
źródlo: Tur-info.pl