Ogródki gastronomiczne – reklamą dla lokalu

Aktualności

Ogródki gastronomiczne – reklamą dla lokalu

Przygotowanie ogródka albo po prostu miejsca na zewnątrz lokalu, z którego będą mogli korzystać goście to nie lada wyzwanie, a czasem także długie przygotowania. Trzeba zadbać o estetykę miejsca, wygodę i bezpieczeństwo gości oraz personelu, zorganizować miejsce pracy dla obsługi. Zawsze jednak warto podjąć takie starania, bo amatorów biesiad na wolnym powietrzu jest coraz więcej.

– Nie posiadamy ogródka gastronomicznego w takim tradycyjnym znaczeniu, jednak goście zawsze z niecierpliwością czekają na otwarcie naszego tarasu przy restauracji głównej – mówi Dawid Wojciechowski, szef kuchni restauracja Salt w Copernicus Toruń Hotel. – Taras posiada bezpośrednie zejście na teren zielony hotelu oraz piękny widok na wiślany bulwar. Zdecydowanie widzimy, że trend spędzania czasu na świeżym powietrzu i kontaktu z naturą cały czas przybiera na sile – mówi szef i dodaje, nawiązując do zmian w menu, które wiosną są obowiązkowym działaniem. – Podstawową kartę menu zawsze wzbogacamy o wkładkę opartą na produktach sezonowych lub też o wkładkę okolicznościową np. z daniami świątecznymi. We wkładce wiosennej goście znajdą takie produkty jak kalarepa, młoda kapusta, czosnek niedźwiedzi oraz rabarbar. Na majówkę zaplanowaliśmy wkładkę z menu grillowym – mówi.

Pełną parą idą także przygotowania do otwarcia ogródka w restauracji Śląska Prohibicja, gdzie stanowi on serce lokalu podczas sezonu letniego.

– Niedługo otwieramy nasz Ogród, a Śląska Prohibicja rozkwita na powrót w pełnym blasku. Już teraz czujemy ekscytację, gdy myślimy o przygotowaniach do stworzenia magicznego miejsca, które będzie oczarowywać naszych gości nie tylko swoim urokiem i kolorami, lecz również pełną życia atmosferą – mówi Natalia Kwiecień, Manager lokalu Śląska Prohibicja. – Nasze menu będzie identyczne jak w restauracji, więc przygotowujemy się na mnóstwo niespodzianek kulinarnych, które zaskoczą gości swoim smakiem i kompozycją – dodaje.

W Warsaw Marriott Hotel już teraz czekają na gości smakowe niespodzianki przygotowane z najwyższej jakości sezonowych produktów.

– W Lobby Bar swój kolejny sezon rozpoczął ogródek z widokiem na Pałac Kultury i Nauki, gdzie królują autorskie koktajle warzywno-owocowe stworzone przez naszą Ambasadorkę Zdrowego Smaku Ingę Piechnę, która kolejny raz zaskoczyła wyjątkowymi recepturami – mówi z dumą Inderjit Manota, szef kuchni w Warsaw Marriott Hotel, który zachwala także nowości w menu restauracji Floor No 2 i Panorama Sky Bar. – Nowe propozycje w menu to dla nas okazja do zaprezentowania najnowszych trendów kulinarnych, które z niecierpliwością czekają na degustację gości – podkreśla rozmówca „Poradnika Restauratora”.