Kolejna edycja „Poznania za pół ceny”, akcji wymyślonej w Poznaniu, odbędzie się w weekend 4-5 czerwca. Poznań ponownie udostępni swoje atrakcje zarówno mieszkańcom jak i turystom. 50% rabatu w ponad 100 poznańskich hotelach, restauracjach i muzeach.
Powodzenie akcji „Poznań za pół ceny” nie słabnie i owocuje już czwartą edycją programu, w ramach którego na gości czeka ponad sto atrakcyjnych miejsc. Rabaty oferują hotele, hostele, restauracje, instytucje kultury, muzea, spa, paintball i wiele innych podmiotów zaangażowanych w akcję. Stolica Wielkopolski zaoferuje bogactwo poznańskiej kuchni, atrakcje turystyczne, możliwość odwiedzenia miejsc niedostępnych na co dzień. Przewodnicy miejscy będą oprowadzać po Ostrowie Tumskim, pokażą podziemia poznańskiej katedry – miejsca pochówku pierwszych polskich władców, Dzielnicę Zamkową z Zamkiem Cesarskim. Specjalnie na czas akcji stworzono szlaki tematyczne: modernizm, piwo, miłość czy słynni Poznaniacy. Ciekawą ofertę prezentują również poznańskie instytucje kultury. Teatr Polski kusi 50-procentową zniżką na spektakl. Biennale Sztuki dla Dziecka, wieczory
z twórczością, liczne wystawy i galerie stworzą niepowtarzalny klimat w mieście.
Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna jako pierwsza w Polsce zrealizowała projekt „Poznań za pół ceny” w 2008 roku. Do niskich cen za hotele, restauracje, muzea, ZOO czy Palmiarnię dodano bogaty i unikalny program turystyczny
i kulturalny. Otwarte zostały zwykle zamknięte podziemia kościoła farnego, swoje komnaty otworzył Zamek Cesarski, a bogactwo turystycznych atrakcji uzupełniła możliwość zwiedzania jednego z XIX-wiecznych fortów, po którym oprowadzali przewodnicy przebrani w pruskie mundury.
W efekcie do Poznania przyjechało znacznie więcej turystów niż w inne weekendy. Przed restauracjami ustawiały się kolejki, a na wycieczki przychodziło nawet kilkaset osób. Pomysł spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez media. Polska Organizacja Turystyczna nagrodziła akcję „Poznań za pół ceny” w 2009 r. tytułem najlepszego produktu turystycznego, a pomysł akcji przejęły inne miasta w Polsce i za granicą.
W 2010 roku „Poznań za pół ceny” został nagrodzony w konkursie Złote Formaty na Festiwalu Promocji Miast i Regionów.
– Poznań za pół ceny” to doskonały przykład na to jak skutecznie i w sposób niekonwencjonalny przyciągnąć turystów do miasta. Akcja od kilku lat cieszy się ogromnym powodzeniem, poprzez liczne atrakcje akcja z roku na rok wzbudza coraz większe zainteresowanie – zachęca prezydent Poznania Ryszard Grobelny.
Koordynatorem akcji jest Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna biuro@plot.poznan.pl
Pełna lista partnerów oraz więcej informacji na stronie: www.poznan.pl/polceny, www.polceny.otowakacje.pl