Nowy kierunek rozwoju marki Subway®

Newsy

Nowy kierunek rozwoju marki Subway®

21 czerwca 2013

Coraz częściej logo Subway® można zobaczyć na stacjach benzynowych. Według danych marki wprowadzenie restauracji Subway® do takiej lokalizacji ma wpływ na wzrost liczby odwiedzających ją klientów. Obecność punktów na stacjach wskazuje kolejny kierunek rozwoju marki w Polsce i potwierdza, że staje się ona atrakcyjna nie tylko jako samodzielna inwestycja, ale też jako sposób na wzbogacenie oferty działającego już biznesu.

Do tej pory w Polsce punkty amerykańskiego lidera restauracji szybkiej obsługi kojarzone były głównie z centrami handlowymi i głównymi ulicami największych polskich miast. Pierwsze punkty Subway® przy stacjach BP i Arge pojawiły się w Katowicach i Krakowie. Otwarte restauracje stanowią integralną część stacji lub mieszczą się w osobnym budynku. W przypadku tak specyficznej lokalizacji sprawdza się także format Drive Thru. Na całym świecie ok. 10% punktów Subway® otwieranych jest na stacjach benzynowych lub w sklepach spożywczych.

Połączenie punktu zakupu paliw z marką alternatywną wobec fast foodów okazuje się inwestycją trafioną finansowo, ale też opłacalną wizerunkowo, mówi Michał Piasecki, Agent Rozwoju marki. Nasz koncept jest na tyle elastyczny, że sprawdza się w różnych lokalizacjach. Niewiele innych marek chce i może w rzeczywisty sposób podnieść atrakcyjność biznesu paliwowego. Właściciele stacji, na których otwarto restauracje Subway®, zauważyli wyraźny wzrost sprzedaży paliw. To potwierdza, że dzięki logo Subway® stacja zyskuje nowych klientów i dodatkowy wyróżnik pośród innych punktów
o podobnym charakterze.

Restauracje Subway® pojawiają się zarówno na stacjach światowych korporacji, jak i lokalnych graczy. Zainteresowanie mariażem restauracji szybkiej obsługi z biznesem paliwowym ma związek z coraz popularniejszym łączeniem różnych konceptów, a przez to oferowaniem klientowi większego zakresu usług – bardziej lub mniej związanych z podstawową działalnością firmy. Biznes coraz częściej szuka wsparcia i inspiracji wśród innych graczy na rynku. Marka Subway® ma w planach kolejne otwarcia restauracji przy stacjach benzynowych w całej Polsce.