Sytuacja na rynku alkoholi wysokoprocentowych zmienia się niezwykle dynamicznie. Od jakiegoś czasu zauważalny jest wzrost popytu na whisky, koniak czy wino. – Pomimo trudności ekonomicznych Polscy konsumenci w dalszym ciągu aspirują do produktów o wysokiej jakości, co skutkuje adaptacją modelów konsumpcji alkoholi z rynków zachodnich, gdzie whisky ma znaczącą pozycję w koszyku spożywanych alkoholi – ocenia Jean-Baptiste Mouton, dyrektor marketingu Wyborowa S.A.
Według danych sprzedaży za listopad ub. r. dla kategorii „whisky”, opracowanych przez AC Nielsen, liderem pod względem udziałów ilościowych na rynku whisky w Polsce jest marka Ballantine’s Finest, należąca do Wyborowej S.A. Marka zanotowała wzrost sprzedaży o 9,1% (z 14,2% w 2009 r. do 23,3% w 2010 r.), wyprzedzając tym samym dotychczasowego lidera rynkowego, whisky Johnnie Walker Red Label o 1,5 pp. oraz markę Jack Daniel’s, której udziały rynkowe wyniosły 8,3%.
W tym samym okresie irlandzka whisky Jameson, również z portfolio Wyborowa S.A., należącej do grupy Pernod Ricard, wyprzedziła konkurenta w segmencie whisky irlandzkich, stając się numerem 1 zarówno w Polsce, jak i na świecie.